پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام اسکندری

حوزه/ مدیرکل اوقاف استان قم گفت: رعایت اصول و قواعد دینی و در مجموع ترویج فرهنگ اسلامی در خانواده، موجب تقویت بنیان این نهاد مهم می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه  حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در همایش کارکنان و خانواده‌های اوقاف قم با اشاره به اهمیت خانواده در نظام اجتماعی اسلام اظهار کرد: چند شاخص مهم برای یک خانواده متعالی وجود دارد که در دین اسلام به آنها اشاره شده است.

وی افزود: اگر خانواده را به صورت یک خیمه فرض کنیم، این خیمه دارای یک ستون و یک پرده روی آن و نیز طناب‌هایی که نگهدارنده آن هستند خواهد بود؛ مرد و پدر خانواده در حقیقت ستون خیمه است تا دیگر اعضای خانواده بتوانند به درستی رشد کنند، مادر همان سایه‌افکن بر خیمه است و فرزندان هم طناب‌هایی هستند که خیمه را نگاه می‌دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه زن و مرد هر دو نقش اساسی در حفظ بنیان یک خانواده دارند گفت: در عین حال فرزندان هم به نگهداری این بنیان کمک می‌کنند.

وی ادامه داد: تاکید بزرگان بر افزایش تعداد فرزندان، این است که هر چه تعداد طناب‌های یک خیمه بیشتر باشد، آن چادر مستحکم‌تر خواهد بود؛ بحث افزایش نسل جدی است و در شرایط کنونی، داشتن یک یا دو فرزند قابل قبول نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری با بیان اینکه احترام متقابل میان زن و شوهر یکی از اصولی است که باید رعایت شود گفت: بوسه بر دست همسر توسط مرد و تکریم وی، موجب محبت بیشتر میان آنها می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم عنوان کرد: لازم است برنامه‌های عبادی، تفریحی، اجتماعی و فرهنگی یک خانواده به درستی برنامه‌ریزی شود تا نسل فردا هم بر اساس نظم و ترتیب درست پرورش یابند؛ اقامه نماز اول وقت و جماعت در مسجد یا در محیط خانواده، یکی از بهترین کارهاست که نقش مهمی در موفقیت خانواده نیز دارد.

وی گفت: تلاوت قرآن در محیط خانواده نباید مورد بی توجهی قرار بگیرد، زن و مرد باید به این کار اهتمام داشته باشند و فرزندانشان را هم تشویق به این امر کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری با بیان اینکه ترویج فرهنگ زیارت یکی دیگر از اقداماتی است که باید در محیط خانواده جدی گرفته شود خاطرنشان کرد: این امور موجب تقویت بنیان خانواده شده و برکت را به زندگی سرازیر می‌کند.

313/32

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha