جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
طرح طراوت با تلاوت

حوزه/ کارشناس قرآن و عترت حوزه علمیه کرمان از برگزای اولین آزمون دوره مسابقات طرح قرآنی «طراوت» در مدارس علمیه خواهران و برادران استان کرمان خبر داد.

حجت الاسلام فرهاد معافی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان،  از برگزای اولین آزمون دوره مسابقات قرآنی طرح «طراوت» در مدارس علمیه خواهران و برادران خبر داد و  گفت: این طرح توسط دفتر نماینده ولی فقیه در استان و با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه و با اجرای مدیریت حوزه های علمیه برادران و خواهران استان برگزار می شود.

کارشناس قرآن و عترت حوزه علمیه استان کرمان در خصوص نحوه و مدت زمان طرح«طراوت»، ادامه داد: این طرح  در 6 مقطع 4 ماهه به صورت سالانه  برگزار می شود و برای هر مقطع 100 صفحه (معادل 5 جزء) از ترجمه و تفسیر یک جلدی حجت الاسلام و المسلمین قرائتی برگزار خواهد شد.

وی در رابطه با شرکت کنندگان در دوره، بیان کرد: جامعه هدف ما طلاب پایه سوم و بالاتر اعم از حضوری و غیر حضوری، فضلای مشغول به تحصیل در استان و مبلغین طرح هجرت هستند و هر فرد می تواند با مقاطع متوالی به مدت 2 سال با یک دوره کامل تفسیر قرآن کریم حجت الاسلام و المسلمین قرائتی آشنا شود، اما به صورت غیر متوالی تا 3 سال اختیار دارد طرح را کامل کند.


کارشناس قرآن و عترت مدیریت حوزه علمیه کرمان هدف از اجرای طرح «طراوت» را آشنایی طلاب و روحانیون با تفسیر قرآن کریم عنوان کرد و افزود: امید است این دوره گامی در راستای گسترش فرهنگ قرآنی در میان طلاب و روحانیون علاقه‌مند به نکات و ظرایف کاربردی قرآنی باشد.

وی با بیان این که طلاب با شرکت در این طرح و مطالعه تفسیر معرفی شده، حدود ۲۵ هزار نکته و پیام قرآنی را خواهند آموخت، خاطرنشان کرد:علاوه بر این صدها حدیث از پیشوایان دینی و ده‌ها بیت شعر از شاعران ایرانی با مضامین مذهبی هم در دسترس شرکت کنندگان قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام معافی در پایان افزود: زمان آزمون اولین مرحله طرح قرآنی «طراوت»، روز پنج شنبه مورخ 7 شهریورماه خواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha