پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 862077
۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
سوگواره شعر عاشورایی در قم

حوزه/ در آستانه ماه محرم، سوگواره شعر عاشورایی با حضور مداحان و شاعران آئینی استان قم در شبستان حضرت زهرا(س) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد.

به گزارش  خبرگزاری حوزه  حجت‌الاسلام والمسلمین رضا عزت زمانی در این مراسم گفت: ذاکران و مداحان در همه دوران‌ها برای ایفاکردن بهترین نقش و حضور در عرصه‌های حفظ دین و کیان اسلام ناب در صحنه حضور داشتند و هر جا که برای احیای امر و کلام اهل بیت و رساندن این پرچم به نسل‌های بعد نیاز بود حضور بارز پیدا کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم افزود: امروز هم ذاکران و مداحان آئینی مورد خطاب حضرت آقا هستند که تأکید فرمودند باید برای تقویت و تحکیم بنیان خانواده کار اساسی انجام شود.

وی با اشاره به بالابودن آمار برخی آسیب‌های اجتماعی در قم، خطاب به مداحان و شاعران آئینی گفت: آسیب‌ها و اتفاق‌های بدی که در جامعه تحقق پیدا می‌کند گوشزد اساسی به همه ماست. شما هم مورد خطاب هستید، به این دلیل که مخاطبان زیادی دارید که هم حرف‌شنوی دارند و هم حاضر هستند برای اهل بیت علیهم السلام جانفشانی کنند، بنابراین هر کسی با هر توان و ظرفیتی که می‌تواند در این عرصه نقش آفرینی کند تکلیف اساسی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قم نیز در این همایش اظهار کرد: عاشورای حسینی به برکت شیعیان و محبان اهل بیت علیهم السلام برپا داشته شده و با وجود توطئه‌ها و ظلم‌هایی که دشمنان نسبت به این مقوله عظیم و عنادی که با اهل بیت علیهم السلام داشتند، چراغ و پرچم عزای اباعبدالله الحسین علیه السلام برافراشته است.

آیت‌الله سید محمد سعیدی با اشاره به روایاتی که پیرامون احیای امر اهل بیت علیهم السلام وجود دارد، گفت: برخی‌ها بیراهه رفتند و برای آن که علم را فرا بگیرند دست به دامن شرق و غرب شدند، در حالی که علم در مکتب اهل بیت علیهم السلام است که اول این علوم الهی را یاد بگیریم و سپس به دیگران یاد بدهیم.

تولیت آستانه کریمه اهل بیت(س) خطاب به مداحان و شاعران آئینی گفت: شما قشری از جامعه هستید که با مدح و سروده خود می‌توانید دل مردم را به اهل بیت علیهم السلام نزدیک کنید. سخنان شما مثل تیری است که به قلب دشمن اصابت می‌کند، بنابراین قدر جایگاه خودتان را بدانید و این افتخار را مایه رشد و برکت خودتان بدانید.

ارائه گزارشی از فعالیت‌های کانون شاعران و مداحان استان قم توسط عباس حیدرزاده رئیس این کانون، شعرخوانی استاد محمدعلی مجاهدی پدر شعر آئینی کشور، مداحی علی قنبری و حمزه علی‌پور، شعرخوانی محمدجواد شرافت و ذکر توسل توسط حسن اخباری از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

در پایان ااین  همایش از استاد حاج میرزا ستایشگر، شاعر آئینی استان تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha