شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
یادواره شهدا

حوزه/ یک کارشناس مسائل مذهبی گفت: برای تحقق وعده‌های الهی باید جهادی زندگی کرد و اگر می‌خواهیم جهادی زندگی کنیم باید چشم به کربلا داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت الاسلام احمد پناهیان، در نکوداشت یاد و خاطره شهدا مداح شهرستان شاهرود، به میزبانی حسینیه یزدی های این شهرستان، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای مداح که با سینه سوزناک خود فدای اسلام شدند، اظهار داشت: مومن زیاد است و در طول تاریخ ادیان مختلف مومن بودند و در بین مومنین در عصر رسول اکرم (ص) که عصر جهاد و مبارزه است که اتمام مکارم اخلاق و سرآمد این مکارم مبارزین و مجاهدین قرار دارند.

این کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه شهدا به مقام دوستی خدا می‌رسند و عاشق خدا هستند، تصریح کرد: کسی که عاشق خدا می‌شود در تمام روحیاتش اثر می‌گذارد و نمونه کامل کسی که برترین فضایل اخلاقی رسیده شهدا هستند و در کربلا هوایی اخلاق و ادب در اوج است و مثال زدنی است.

وی با بیان اینکه امروز شهیدان الگوی بصیرت افزایی هستند، افزود: شهیدان بصیر هستند یعنی می‌تواند تأثیرگذار باشند به همین واسطه است که نام شهید ۳۰ بار در قرآن کریم ذکرشده است.

حجت الاسلام پناهیان خاطرنشان کرد: دین رسول اکرم (ص) که می‌فرماید «برای مکارم اخلاق برگزیده شده ام» در کنارش می‌فرماید «برای جهاد مبعوث شدم» و و در جایی نیز می‌فرماید «سنت من شمشیر است» و مطمئن باشید که تا پوزه مستکبران را به خاک نمالید نمی‌توانید عدالت را برپا کنید.

وی با بیان اینکه شهید بخشنده و فداکار است زیرا عزیزترین دارایی‌اش را می‌بخشد، گفت: شهید تأثیرگذار است چون که خون شهید جریان سازی می‌کند همچنین شهید باتقوا است، یعنی از تعلقات دنیایی دل می‌کند.

این استاد حوزه و دانشگاه، با بیان اینکه یکی از سیره‌های شهدا که بسیار ماندگار و اثر گذار بوده زیاد قرآن خواندن است، گفت: مومنان باید اول پوزه دشمنان را به خاک بمالند تا بعد مرحمت در جهان گسترش پیدا کند و اینکه خدا می‌فرماید پیامبر اسوه حسنه است برای جنگ احزاب است که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که «شرایط ما مثل جنگ احزاب است».

حجت الاسلام پناهیان تصریح کرد: خداوندمتعال در خصوص جنگ احزاب می‌فرماید «بهترین الگوی شما رسول اکرم (ص) است که در شرایط سخت با اعتماد به خدا تاکید دارد پیروز می‌شویم» و این ایستادگی پیامبر بهترین الگوی شماست و امروز این الگو در انقلاب اسلامی گسترده شده است.

وی گفت: امروز استکبار جهانی و اسرائیل داد می‌زنند که با ما کاری نداشته باشید، زیرا جبهه اسلام متحد شده است و روحیات و اخلاقیات رزمندگان ما به کمال رسیده که پیروزی و موفقیت همراه داشته است.

این کارشناس مسائل مذهبی، با اشاره به به رسالت جامعه در قبال شهیدان خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرماید گاهی رنج و سختی زنده نگهداشتن خون شهید از شهادت کمتر نیست مثل رنج و سختی زینب کبری در زنده نگهداشتن خون اباعبدالله الحسین (ع) که یکی از آن‌ها اربعین حسینی است که الان ما به راحتی و عزت می‌رویم؛ شهید بیهوده ما را رها نمی‌کند شهید ناظر است و بهترین گرامیداشت‌ها همین تداوم راهشان محسوب می‌شود لذا مداحان امروز بسیار رسالت دارند چراکه امروز عرصه پیچیده است.

وی با بیان اینکه شهیدان همگی ذاکر بودند، افزود: حب اهل‌بیت (ع) ویژگی بارز تمام شهیدان انقلاب اسلامی است، شهیدانی که در حیات معقوله انسانی با حیاتی زمینی گونه‌ای زیسته‌اند که پایان زندگی‌شان زیبایی است از سوی دیگر شهید با ریختن اولین قطره خونش تمام گناهان خود را پاک‌شده می‌بیند.

حجت الاسلام پناهیان گفت: در ایران اسلامی، قانون اساسی می‌گوید صلح و مبارزه را رهبری تعیین می‌کند، مقام معظم رهبری در مقابل زیاده خواهی‌های استکبار جهانی مذاکره را بیان نمی‌کند و مقاومت و ایستادگی و مقاومت را بیان می‌کند و از کربلا آموخته با یزید زمان نه مذاکره و نه بیعت کند.

وی با بیان اینکه برگزاری یادواره شهدا یعنی این مبارزه با کفر و استکبار ادامه دارد، تصریح کرد: خداوندمتعال می‌فرماید من شهادت را جایزه به کسانی می‌دهم که پای عهدی که با خدا بستند، صادقانه ایستادند و در سوره احزاب عهدی که با خدا بستیم «پشت به مبارزه نکردن» بیان شده است.

این کارشناس مسائل دینی، با بیان اینکه شهادت جایزه صدق و این صدق یعنی پایبندی به مبارزه است، گفت: متاسفانه در انقلاب اسلامی سال هاست عده ای تلاش دارند تا این مبارزه انجام نشود و تلاش دارند اسلام انقلابی باشد نه انقلاب اسلامی، در صورتی که امت اسلامی رسالت و ماموریتش نجات بشریت است و ما هنوز اینکار را تمام نکردیم.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب جهادهای مختلف را بیان می‌کند و همه زندگی ما عرصه‌های جهاد می‌شود و این‌ها ماموریت است، چون مبارزه تمام نشده است.

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه برای تحقق وعده‌های الهی باید جهادی زندگی کرد و اگر می‌خواهیم جهادی زندگی کنیم باید چشم به کربلا داشته باشیم، گفت: امروز به ما می‌گویند باید صلح کنید و در زمان حاضر که اسرائیل در حال نابودی است و استکبار جهانی رو به افول است، می‌گویند بیایید صلح کنید، مقام معظم رهبری همواره بر  مبارزه و مقاومت در برابر استکبار توصیه می کنند و مرگ را برای آمریکا همین جوانان انقلابی و ایرانی رقم خواهند زد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha