جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سبزیان

حوزه/ مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، این بیانیه را آماده باشی کامل برای جوانان نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی دانست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام علی اکبر سبزیان در مراسم بازخوانی بیانیه گام دوم انقلاب، در محل کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد ،دولت سازی، جامعه سازی و تمدن سازی را به عنوان سه مولفه اصلی آن برشمرد و این بیانیه را آماده باشی کامل برای جوانان نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی دانست.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با اشاره به نقش کتابداران به عنوان افسران جبهه دانایی در تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب گفت: در تمامی توصیه های هفت گانه ای که مقام معظم رهبری دراین بیانیه داشته اند نیاز به دانایی و استفاده از فراورده های فرهنگی و در راس آن کتاب  مشهود است و عنصر دانایی و توانایی نیز با محوریت کتابخانه های عمومی و تلاش کتابداران برای جهل زدایی و آگاهی بخشی و بصیرت افزایی تاثیرگذار خواهد بود.

وی ادامه داد: برگزاری برنامه های فاخر و بزرگی مانند جشنواره کتابخوانی رضوی به عنوان بزرگترین رویداد کتابخوانی بعد از انقلاب و استفاده از فضای مجازی در برگزاری این جشنواره و کارکردهای گوناگون کتابخانه های عمومی با توجه ویژه به مخاطبین وفادار از جمله کودکان و نوجوانان و بانوان  نشانه ای از حرکت و گام برداشتن است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی برگزاری نشست بازخوانی بیانیه گام دوم انقلاب را حرکتی در جهت تبیین مسئولیت کتابخانه های عمومی و کتابداران در جهت انجام مسئولیت خود در قبال این سند راهبردی انقلاب عنوان کرد و گفت: این اداره کل با شعار «ما گام دوم انقلاب را به کتاب بر می داریم» اقدام به برگزاری برنامه های متنوع با محوریت کتاب کرده است تا بتوانیم به خوب تاثر خود در تحقق اهداف انقلاب در تاریخ انقلاب اسلامی به خوبی به انجام رسانده باشیم.

محمد حسین دیانی، استاد پیشکسوت علم اطلاعات و دانش شناسی نیز در این مراسم در سخنانی برگزاری این جلسه و توجه به جایگاه کتاب و کتابخوانی را مورتاکید قرار داد و یادآور شد: در ماه های گذشته اتفاقات بسیار خوبی در مجموعه کتابخانه های عمومی استان انجام شده که افتتاح کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) و برگزاری نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی از این قبیل برنامه ها است.

وی تحرک و پویایی و نشاط موجود در کتابخانه های عمومی را مورد تقدیر قرار داد و گفت: به عنوان پیشکسوت حوزه پژوهش اعلام آمادگی می کنم کلاسهای آموزش اصول پژوهش را ویژه کتابداران و علاقه مندان تدریس کنم تا سهمی کوچک در پویایی و تحرک در کتابخانه های عمومی داشته باشم.

در ادامه این مراسم نمایشگاه پوسترهای گام دوم انقلاب در محل گالری کتابخانه مرکزی امام خمینی مشهد گشایش یافت.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha