جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
احمدی حرم

معاون فرهنگی و معارف قرآن و عترت حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به ضرورت استفاده از ابزار هنر و رسانه در ارائه محتوای دینی گفت: زیبا اجرا کردن معارف قرآن و اهل بیت(ع) وظیفه همه متولیان فرهنگ است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی احمدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در حاشیه بازدید از تولید و ضبط مسابقه معارفی ۲۴ توسط خانواده عقیق، در رابطه با تغییر شیوه برگزاری مسابقات قرآن و تولید برنامه های تلویزیونی حین اجرای این مسابقات اظهار کرد: تبلیغ و ترویج فرهنگ و معارف قرآن و عترت رسالت اصلی است که نهادهای دینی برعهده دارند طبیعتا هم حرم حضرت معصومه(س) و هم سازمان اوقاف و امور خیریه این رسالت دارد.

معاون فرهنگی و معارف قرآن و عترت حرم کریمه اهل‌بیت(س) با بیان اینکه تبیین و ترویج این معارف قالب های مختلفی دارد افزود: از قالب برنامه های مراسمی گرفته تا مسابقات و نمایشگاه و برنامه های متعدد دیگر میتواند برای ترویج معارف قرآن و اهل بیت(س) بهره برداری کرد.

وی تهیه و کارگردانی برنامه تلویزیونی ایستگاه چهل و دوم و مسابقه معارفی ۲۴  توسط خانواده عقیق را یکی از قالب های جذاب برای ترویج مخاطب ارزیابی کرده و خاطرنشان کرد: قالب مسابقه یکی از برنامه های جذابی است که میتواند تعداد زیادی از نسل جوان را به خود جذب کند. مسابقات قرآن و ضبط تلویزیونی مسابقات قرآنی و مسابقات معارفی که درحال برگزاری است قالبی است که فرصت تدوین و خروجی گرفتن مناسب تری را نسبت به مسابقات زنده ایجاد میکند.

به گفته حجت الاسلام احمدی این اتفاق میتواند کیفیت کار را افزایش بدهد و در عین حال پخش آن از رسانه های جمعی و شبکه های اجتماعی می‌تواند میل و رغبت جوان ها را به شرکت در این مسابقات افزایش بدهد و به این بهانه کسب معارفشان هم قوت بیشتری میگیرد.

وی با قدردانی از سازمان اوقاف و همه نهادهایی که درراستای ترویج معارف قرآنی گام برمیدارند، گفت: استفاده از هنر و جلوه های زیبا و زیبا نشان دادن آنچه حق است بسیار ضرورت دارد در کلام امام رضا(ع) هم مطرح شده است که اگر مردم محاسن کلام ما را می دانستند از ما تبعیت میکردند یعنی اینکه هم کلام اهل بیت و قرآن زیباست  و هم زیبا اجرا کردن آن وظیفه ماست.

معاون فرهنگی و معارف قرآن و عترت حرم کریمه اهل‌بیت(س) با بیان اینکه آن چیزی که در قرائت قرآن و اهل بیت نقش شده است نشانگر این بعد هنری ارائه مفاهیم قرآنی است. تاکید کرد: در عصر امروز با توجه به اقتضائات امروز اجرای یک برنامه در محیط هنری باید از جلوه های هنری بهره برده باشد و جذاب باشد و چشم مخاطب را بنوازد و با طرح های اسلیمی و طرح های مذهبی که به کار می رود ایجاد علقه بکند و هرچه بیشتر این احساس علقه را تامین بکند نشانگر قوت بیشتر کار و استفاده بیشتر از هنر و ذوق در این امور است و قطعا هنر امری است که باعث ترویج بیشتر مفاهیم قرآنی میشود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha