جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بیانیه گام دوم

حوزه/ اولین نشست هیئت اندیشه ورز طرح تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی امروز با حضور فعالان نهادها و دستگاه های فعال از جمله حوزه علمیه در این طرح در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه  در این نشست که امروز در جهاددانشگاهی واحد استان قم برگزار شد، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، مدیر بخش فرهنگی جمکران، رئیس جهاددانشگاهی واحد استان قم، مدیر فرهنگی حوزه علمیه خواهران و شخصیت های مختلف فعال فرهنگی و اجرایی استان حضور داشتند.

در ابتدای این نشست علی حسینی معاون فرهنگی جهاددانشگاهی واحد استان قم گفت:  در فاز اول این طرح که از سوی شورای فرهنگ عمومی استان قم تصویب شد باید به تبیین طرح بپردازیم.

وی با اشاره به برگزاری نشست های هفت گانه در این طرح یادآورشد: مدل اجرایی نشست ها، مدل خبرگانی و نخبگانی است. این بیانیه دارای پنج بخش است که نشست ها نیز بر اساس هفت توصیه ای است که در بخش پنجم بیان شده است؛ در این طرح سعی داریم الگو و نقشه راهی در زمینه این بیانیه ارایه دهیم؛ با توجه به ظرفیت های معنوی استان قم نیز سعی داریم حرکت اثربخش و ثمربخشی را با همکاران و مشارکت کنندگان ارایه دهیم.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی واحد استان قم بیان کرد: نشست های تخصصی، کارگاه، همایش، جشنواره و... قالب های فعالیت در این زمینه است؛ امروز نیز اولین جلسه هیئت اندیشه ورز برگزار می شود که در آینده پیش نشست ها به همراه پنل های تخصصی و 7 نشست علمی برگزار می شود.

وی گفت: 7 نشست با مشارکت و متولی گری 7 دستگاه برگزار می شود که در کنار این دستگا ها اشخاص حقیقی که در این زمینه فعالیت کرده اند برای فعالیت دعوت می شوند.

حسینی با اشاره به روند فعالیت های مرتبط با این طرح یادآورشد: تتشکیل دبیرخانه و کمیته های اجرایی و آموزش و پشتیبانی، تشکیل هیئت اندیشه ورز بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، تعیین موضوعات و سرفصل ها و تولید محتوا و امور اجرایی نشست ها وپیش نشست ها، برگزاری نشست های تخصصی و... از جمله فعالیت هایی است که در این طرح گنجانده شده است.

وی گفت: نشست اول در حوزه پژوهش است که به میزبانی دانشگاه قم برگزار می شود؛ نشست دوم در عرصه معنویت و اخلاق با میزبانی مرکز مدیریت حوزه علمیه برادران برگزار می شود؛ نشست سوم در حوزه اقتصاد و به میزبانی سازمان اقتصاد و دارایی برگزار می شود؛ نشست چهارم در حوزه عدالت و مبارزه با فساد است که با محوریت دادگستری برگزار می شود؛ نشست در حوزه استقلال و آزادی با میزبانی شهرداری، نشست در حوزه عزت ملی و روابط خارجی به میزبانی شهرداری و نشست سبک زندگی نیز به میزبانی حوزه علمیه خواهران برگزار می شود.

وی اظهارکرد: البته پیش نشست ها در جهاددانشگاهی برگزار می شود ولی نشست های اصلی در دستگاه های اجرایی برگزار می شود؛ در این نشست ها و پیش نشست ها به دنبال رسیدن به یک مدل اجماع نخبگانی هستیم. با توجه به تصمیم شورای عمومی در این فاز در عرصه تبیینی، این نشست ها را برگزار می کنیم و به همین خاطر برنامه های دیگر ما از جمله جشنواره و فعالیت های میدانی و پژوهشی و... در حال حاضر برگزار نخواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha