پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ بازدید مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم از خبرگزاری حوزه

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به فعالیت های مهم جهادی طلاب بیان کرد: طلاب جهادی که در روستاها و شرایط سخت به خدمت رسانی می پردازند باید تجهیز و تامین شوند تا در آینده بهترین مدیران کشور از میان این طلاب با دانش و عملیاتی استخراج شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه  حجت الاسلام والمسلمین عزت زمانی امروز در اولین نشست هیئت اندیشه ورز طرح تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که در جهاددانشگاهی قم برگزار شد گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی یک روح جامعی دارد که شامل امید دادن به جوانان برای انجام وظایف مهم کشور در آینده است و جهاددانشگاهی نیز دقیقا در همین زمینه فعالیت دارد.

وی افزود: دادن چنین هویتی به جوانان ماموریت مهم امروز همه ما فعالان فرهنگی کشور است؛ بیش از 20 درصد از جوانان حزب اللهی نیز مفاد بیانیه گام دوم را به شکل کامل مطالعه نکرده اند .

حجت الاسلام والمسلمین عزت زمانی بیان کرد: جهاددانشگاهی باید کاری را انجام دهد که جوانان حس کنند می توانند در آینده بارهای مهمی را بر دوش بکشد وگرنه صرف مدیریت چند نشست تخصصی در شان جهاددانشگاهی مد نظر مقام معظم رهبری نیست؛ مدلی از این کار توسط سازمان تبلیغات اسلامی در بوشهر انجام شد و حلقه های تخصصی با حضور متخصصان این عرصه برگزار شد و قرار شد که اگر این مدل جواب داد در سراسر کشور دنبال شود.

وی با ذکر این مطلب که طلاب جهادی نمونه ای کامل از جوانان انقلابی پای کار بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی هستند گفت: همین طلبه های جوانی که در سیل حضور داشتند باید آبادی پل دختر را در یک سال از حیث مادی و معنوی به دوش بکشند ولی باید در این زمینه طراحی داشته باشیم. در آینده می توانیم حداقل 200 مدیر فعال میدانی داشته باشیم؛ طلاب جهادی ظرفیت مبدل شدن به بهترین مدیران را دارند.

حجت الاسلام والمسلمین عزت زمانی اظهارکرد: اگر می خواهیم کار اثربخشی در این زمینه انجام دهیم باید به دنبال اثر باشیم تا به جوانان القا کنیم که این گام دوم امیدبخش و اثربخش است؛ جهاددانشگاهی نیز باید این روند را در اختیار بگیرند؛ در مدل انتقال مفاهیم به خصوص وقتی می خواهیم از مقام معظم رهبری مباحثی را مطرح کنیم حتما باید سخن ایشان را به شکل دقیق مطرح کنیم نه به نمایندگی از ایشان سخن بگوییم. اگر به روح گام دوم عمل کنیم به نتیجه می رسیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم بیان کرد: جهاددانشگاهی متولد انقلاب بود و توانست با مدل جهادی به موفقیت های عالی برسد و باعث افتخار کشور است؛ وقتی این مرکز توانست درهای بسته ای که هیچ کس تصور نمی کرد را به لطف عنایت رهبری و توکل، به روی کشور و مردم باز کند می توانیم از همین مدل استفاده کنیم.

وی گفت: امروزه دولت، رئیس مردم است؛ ارشاد و سازمان تبلیغات است که تصمیم می گیرد که پول را کجا اداره می کند؛ وزارت ارشاد نمی تواند یک بودجه ناچیزی را تامین کند ولی هیئت ها میلیاردهای بودجه فرهنگی جذب و اجرا می کنند؛ گردش مالی یک طلبه در یک روستا از گردش مالی دولتی روستایی بیشتر است زیرا ولی به سراغ مردم رفته و یک مدل مترقی مالی را در یک روستا اجرا کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین عزت زمانی با ذکر این مطلب که اگر مدیران ما به سراغ مردم بروند همه مشکلات حل می شود، اظهارکرد: امروزه مردم را با مدیریت اشتباه خود دچار پارادوکس کرده است؛ نباید با گام دوم بازی کنیم؛ نباید برای مردم خط کشی کنیم؛ در زمینه تبلیغ نیز باید فعالیت پژوهشی داشته باشیم که این تبلیغ را اثربخش کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha