جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اسماعیل تدینی اوقاف سمنان

حوزه/ حجت الاسلام تدینی با بیان اینکه طرح بصیرت عاشورایی در ۷۰ بقعه متبرکه استان اجرا می‌شود، گفت: این طرح ویژه ماه محرم با حضور مبلغان دینی اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی، ظهر امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های ماه محرم اوقاف سمنان، با حضور خبرنگاران، به میزبانی این اداره کل، با بیان اینکه طرح بصیرت عاشورایی در ۷۰ بقعه متبرکه استان سمنان اجرا می‌شود، اظهار داشت: اجرای طرح بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه در وهله نخست اجرایی می‌شود و سپس پیگیر این امر هستیم که طرح مذکور در مساجد و تکایا نیز برگزار شود تا همه مردم از آن بهره‌مند شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: یکی از بخش‌های مهم طرح بصیرت عاشورایی اعزام ۳۷ روحانی به مناسبت ایام ماه محرم به بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان استان سمنان و اجرای برنامه‌های تبلیغی ویژه این ایام است.

وی افزود: گرامیداشت محرم فقط به عزاداری نیست بلکه باید عبرت‌ها، درس‌ها و نکات عاشورا را برای مردم تبیین کرد لذا طرح بصیرت عاشورایی با این هدف در سطح استان سمنان برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام تدینی، فضاسازی تبلیغات و اطلاع‌رسانی و فعالیت‌هایی نظیر سیاه‌پوش‌سازی بقاع متبرکه را دیگر محور اجرای طرح بصیرت عاشورایی در سطح استان سمنان دانست.

وی گفت: در دهه دوم ماه محرم، برنامه «لبیک یا حسین» با محوریت آغاز برنامه‌های محرم در ادارات اوقاف و امور خیریه سراسر استان سمنان اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، با اشاره به برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی نیز در استان افزود: این مراسم معنوی با حضور سخنرانان برجسته در روز ششم محرم در سراسر استان سمنان اجرا می‌شود.

وی مراسم شام غریبان را از دیگر برنامه‌های اوقاف استان سمنان در ماه محرم دانست و گفت: در روز دوازدهم ماه محرم نیز همایش رهروان زینبی ویژه بانوان سراسر استان سمنان برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام تدینی با بیان اینکه اوقاف استان سمنان همچنین در ماه محرم ۲۲ مبلغ اعزامی از قم و ۱۵ مبلغ بومی را نیز برای اجرای برنامه‌های مذهبی و تبلیغی به کار خواهد گرفت، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت محرم برای ترویج فرهنگ حسنه وقف در زمره محورهای برنامه‌های اعزام است.

وی با تاکید بر توجه به عزاداری‌های سنتی و اسلامی گفت: عزاداری‌های اصیل و اسلامی به‌خصوص عزاداری‌های بومی استان نیز در ماه محرم و در جریان اجرای برنامه‌های ویژه این ماه مورد توجه قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha