جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کاروان راهیان نور

حوزه/ خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان گردان رزم "جندالله" شهرستان سقز در دوران دفاع مقدس با حضور خود در این مناطق یاد و خاطره دوران ۸ سال دفاع مقدس را گرامی داشتند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سنندج، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سپاه بیت المقدس کردستان، خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان گردان رزم «جندالله» شهرستان سقز در دوران دفاع مقدس با حضور خود در این مناطق یاد و خاطره دوران ۸ سال دفاع مقدس را گرامیداشتند.

فرمانده سپاه سقز در این رابطه گفت: گردان «جندالله» با ترکیب نیروهای مشترک ارتش، سپاه، کمیته و نیروهای مردمی تشکیل شده بود که در دوران دفاع مقدس عملیات‌های متفاوت و موفقی را به انجام رساندند و شهدای زیادی را نیز تقدیم انقلاب نمودند.

سرهنگ پاسدار یوسف معروفی اظهار داشت: این خانواده‌ها از استان‌های تهران، مشهد، اصفهان، قم، البرز و ... جهت تجدید خاطره در راستای کاروان راهیان نور به کردستان اعزام شده و از مناطق عملیاتی، زیارتی و تفریحی شهرستان‌های سقز و بانه دیدن نمودند؛ و در این بازدیدها تغییر و تحولات سه دهه بعد از دفاع مقدس به خوبی آن‌ها را تحت تاثیر قرار داده بود.

معروفی افزود: مناطق چهل چشمه، روستای کسنزان و توابع آن، توابع روستای میرده، یادمان شهدای غریب سیرانبند، گلزار شهدا، و ... از جمله موارد مورد بازدید و دیدار با روحانیون، امام جمعه و پیشمرگان مسلمان کُرد از برنامه‌های اصلی این کاروان بود که هر یک برای رزمندگان، جانبازان و آزادگان یادگار گردان "جندالله" دنیایی از خاطره و اشک از چشمان این عزیزان سرازیر می شد.

یوسف معروفی در پایان افزود: لازم است مسئولان ذی ربط خاطرات فرمانده وقت "گردان جندالله"، رئیس وقت بیمارستان امام خمینی (ره) و سایر یادگاران آن زمان در قالب کتابی در شان شهدا و رزمندگان گردآوری و منتشر کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha