پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام سید مهدی موسوی علیزاده رئیس موسسه بین المللی البیان

حوزه/ حجت‌الاسلام علیزاده موسوی با اشاره به این که مقابله با این هجمه ها بر عهده حوزه های عملیه است اظهار داشت: دشمن به راحتی در فضای مجازی برهان علیت را با بعضی از قوانین خود از بین برده و به جای آن ماجرای انفجار بزرگ را مطرح کرده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام سید مهدی موسوی علیزاده، رئیس موسسه بین المللی البیان، امروز در نشست میعاد یاران با تاکید بر اینکه نباید دشمن را دست کم گرفت، اظهار داشت: خیلی از گروه های تکفیری که ما گاهی از اوقات آنها را ساده لوح فرض می کنیم، بسیار دقیق و با برنامه ریزی مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: در مورد داعش تنها به جهاد نکاح آن اشاره شده است در حالی که این گروه برای رسیدن به اهدافشان باید از 9 مرحله عبور کنند و موفقیت در هر یک از آنها نیز کاری بسیار سخت است.

رئیس میز وهابیت دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به این که مقابله با این هجمه ها بر عهده حوزه های عملیه است، اظهار داشت: دشمن به راحتی در فضای مجازی برهان علیت را با بعضی از قوانین خود از بین برده و به جای آن ماجرای انفجار بزرگ را مطرح کرده است.

وی با تاکید بر این که تمام این شبهات با استفاده از آیات قرآن قابل پاسخگویی است ابراز داشت: حوزه ها و طلاب باید در این زمینه ها که نیاز جامعه است ورود کنند و خودمان را باور کنیم.

حجت‌الاسلام علیزاده موسوی تصریح کرد: الان که در خدمت آیت الله موسوی اصفهانی بودیم و از شرایط حوزه های همدان پرس و جو می کردم آرزو کردم که ای کاش همه حوزه های کشور شرایط همدان را داشتند و باید از ایشان تشکر کنم.

وی ورود به این ماجرا را ضروری دانست و گفـت: در مراسم های مختلف سعی کنید به جای مطرح کردن موضوعات عام، به موضوع خاصی اشاره کنید و با دادن سرنخ به مردم آن ها را بیدار کنید.

رئیس موسسه بین المللی البیان وضعیت فعلی جهان تشیع را در بهترین شرایط ممکن توصیف کرد و یادآور شد: از آن جایی که جریان های تکفیری با اقدامات خود کاری کرده اند که حتی اهل تسنن هم از آن ها گلایه می کنند لذا بهترین فرصت برای تبیین اصول شیعه در بین مردم است.

وی یادآور شد: امروز مشکلات و آسیب های لیبرال دموکراسی خودش را نشان داده است و اهل دنیا به دنبال الگویی برای زندگی خود هستند.

رئیس پژوهشکده حج و زیارت با بیان این که شیعیان دارای اهل بیتی هستند که نویسندگانی با آیینی دیگر 40 سال از عمر خودشان را برای شناخت آن ها قرار می دهند، خاطر نشان کرد: استفاده از ظرفیت اهل بیت برای پر کردن این خلا در جهان یک فرصت بسیار عالی است و که باید برای آن برنامه مدونی طرح ریزی شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha