جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله سعیدی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان قم گفت: دستگاه‌ها باید مساجد را الگویی برای ایده‌های خود قرار داده و این ایده‌ها را در مساجد مناطق مختلف شهر یا استان اجرایی کنند تا مسئولان و متولیان دیگر مساجد هم تشویق به الگوگیری و پیاده‌کردن ایده‌ها در مساجد خود شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار اعضای طرح تعالی مساجد استان قم که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با بیان این که مساجد قبل از این‌که ساخته شوند، متولیان و مسئولانی پیدا می‌کنند، بیان کرد: بنابراین کار با این مجموعه دارای تفاوت‌هایی با دیگر مجموعه‌هاست.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) افزود: هیچ یک از دستگاه‌های عضو طرح تعالی مساجد نمی‌توانند آن‌گونه که باید در امور مساجد دخالت کنند، به دلیل این‌که قبل و یا همزمان با ساخت مساجد وظیفه‌ای بر عهده نداشتند و کمکی هم در ساخت یا رفع مشکلات مسجد نکرده‌اند.

آیت‌الله سعیدی با تأکید بر این‌که دستگاه‌های مدنظر نباید حس دخالت در مسجد را به خود بدهند، ادامه داد: بلکه این دستگاه‌ها باید مساجد را الگویی برای ایده‌های خود قرار دهند و این ایده‌ها را در مساجد مناطق مختلف شهر یا استان اجرایی کنند تا مسئولان و متولیان دیگر مساجد هم تشویق به الگوگیری و پیاده‌کردن ایده‌ها در مساجد خود شوند.

نماینده ولی فقیه در استان قم هماهنگی بین متولیان و نهادهای دخیل در برنامه‌های مساجد را ضروری دانست و تصریح کرد: اما این بدان معنا نیست که همه نهادها با یک سرعت حرکت کنند، بلکه نیاز است همچون امام جماعت که در مسجد جلوتر از دیگران قرار می‌گیرد، دستگاهی نیز جلوتر از دیگر دستگاه‌ها حرکت کند و بیشترین ورود واضح و روشن را در مساجد داشته باشد.

آیت‌الله سعیدی توجه به کارهای مسجدی را مهم ارزیابی کرد و گفت: شاید دستگاهی دخالت در ساخت یا راه‌اندازی مسجدی نداشته باشد ولی با کارهای فرهنگی، ایده‌های ناب، رفع برخی از مشکلات مسجد و بروز و ظهور در نیازهای مسجد می‌تواند متولی، هیأت امنا و حتی مردم را با خود همراه کند.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha