پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دیدار علمای اهل سنت کردستان با امام جمعه همدان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تاکید بر این که دشمن بر علیه اصل اسلام هجوم می آورد،گفت: امروز دشمن فارغ از شیعه و سنی بودن افراد به دنبال ایجاد تفرقه و دشمنی در بین مسلمانان است

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، در دیدار با جمعی از علمای اهل سنت کردستان، با بیان اینکه در آیات قران مردم و انسان ها تقسیم بندی هایی دارند، اظهار داشت: خداوند از بعضی ها افراد تعریف می کند که نشان دهنده شایستگی هایی است که در وجود آنها قرار دارد.

وی افزود: یکی از آن گروه هایی که خداوند از آن ها تعریف می کند مبلغانی است که وظیفه تبلیغ دین اسلام و رسالت پبامبر اسلام را دارند.

امام جمعه همدان با تاکید بر این که دشمن بر علیه اصل اسلام هجوم می آورد، یادآور شد: امروز دشمن فارغ از شیعه و سنی بودن افراد به دنبال ایجاد تفرقه و دشمنی در بین مسلمانان است.

وی تصریح کرد: وقتی یک جوان انحراف اخلاقی پیدا می کند نشان از آن دارد که دشمن برای جامعه مسلمانان و خصوصا جوانان برنامه های مهمی را ترتیب داده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان به دعوت جوانان مسلمان به دین مسحیت اشاره کرد و گفت: همه ما در یک ردیف و جبهه قرار داریم و هدف همه ما هم دفاع از پیامبر و رسالت پیامبر اسلام است.

وی یادآور شد: زمانی که در راه تبلیغ دین قدم می گذاریم نباید از ملامت دیگران ترسی داشته باشیم و باید به این فکر کنیم که همه چی از بین خواهد رفت و تنها چیزی که باقی خواهد ماند این مسیر و این تبلیغ است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تاکید بر این که تقوا مهم ترین اصل در این کار است، ابراز داشت: بزرگان اسلام همیشه ما را به رعایت تقوا دعوت می کردند و حتی در نماز های جمعه و در هر دو خطبه امامان جمعه بنا بر سنت پیامبر و خطبه های ایشان مردم به رعایت تقوا دعوت می شوند چرا که تقوا زمینه ساز موفقیت انسان است.

وی یادآور شد: حتی حرف قرآن هم قرزقرقهم تقوا است و شمایی که در این مسیر مقدس قدم گذاشته اید و در حال دفاع از رسالت پیامبر می باشید جهت موفقیت نیازمند زحمت، مطالعه و اخلاص در کنار تقوا هستید.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه بنا بر منابع اهل سنت و شیعه دو محور برای هدایت بشر معرفی شده است، خاطر نشان کرد: همان طور که در حدیث ثقلین مطرح شده است، هدایت جامعه بشری، چه فردی و چه هدایتگری های اجتماعی مبتنی بر کتاب و عترت است.

وی با بیان اینکه بدون قرآن هدایت بشر امکان پذیر نیست، ابراز داشت: امیدواریم در قیامت زمانی که چشممان به جمال مبارک پیامبر می افتد مشمول شکایت ایشان که در سوره فرقان بیان شده است نشویم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان ادامه داد: مهجوریت قران به نخواندن آن نیست بلکه به عمل نکردن به دستورات و عدم توجه به آن می باشد.

وی خاطر نشان کرد: امروز در دنیا حرف بسیار زیاد است اما آنچه بشر به آن رسیده آیات قران است که با فطرت انسان ارتباط مستقیم دارد.

امام جمعه همدان در پایان با اشاره به اینکه هر جا به اسلام عمل نکردیم به مشکل برخورده ایم، ابراز داشت: متاسفانه امروز به لحاظ نقشه های دشمن فاصه ها زیاد شده است و امیدواریم این ارتباطات روز به روز بیشتر شود.

در پایان این دیدار نیز حاج ماموستا حمزه ای با تاکید بر این که دشمنی دشمنان اسلام با اصل اسلام است و این دشمنی ها تا قیامت هم ادامه خواهد داشت از استقبال نماینده ولی فقیه در استان همدان و مهمان نوازی مردم همدان تقدیر کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha