پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین دکتر عفتی استاد جامعه المصطفی

حوزه / استاد جامعه المصطفی العالمیه قم گفت: در مباهله حقانیت اسلام و شیعه را نشان می‌دهد، نقش و جایگاه زن در اسلام را ترسیم می‌کند، لذا شیعه باید درباره اهمیت مباهله محکم ایستادگی کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت‌الاسلام‌ مجتبی عفتی، استاد جامعه المصطفی العالمیه قم، در نشست تربیتی و فرهنگی به مناسبت مباهله، دانشکده فقه مجازی المصطفی، در جمع دانش‌پژوهان این دانشگاه، با اشاره به اهمیت و ارزش مباهله گفت: پیامبر (ص) در مباهله، امام علی (ع) را، نه از بستگان بلکه جان خویش معرفی می‌کنند، در مباهله فضایل امام علی (ع) بیان‌شده است.

وی در ادامه با اشاره به ماجرای مباهله و اتفاقاتی که در 24 ذی‌الحجه سال نهم هجری قمری اتفاق افتاده است، گفت: مباهله جبهه حق و باطل را به‌خوبی ترسیم می‌کند، حقانیت امام علی (ع) را نشان می‌دهد، در مباهله اتفاق مهمی که افتاده است، حضور امام علی (ع)، امام حسین (ع) و امام حسین (ع)، حضرت فاطمه (س) در کنار پیامبر (ص) است و شیعه و سنی به این قضیه اعتراف کردند که اهل بیت پیامبر (ص) در این ماجرا حضور داشتند.

استاد جامعه المصطفی العالمیه قم، بابیان اینکه اهمیت مباهله متاسفانه جدی گرفته نمی‌شود، افزود: برای شیعه بسیار مهم است، حقانیت اسلام را نشان می‌دهد، نقش و جایگاه زن در اسلام را ترسیم می‌کند، لذا شیعه باید درباره اهمیت مباهله محکم ایستادگی کند.

وی اولین مسئله در مباهله را حقانیت امیرالمؤمنین بیان کرد و افزود: اگر آنچه که امام علی (ع) بیان کرده‌اند، پیروان ایشان عمل کنند، برای دنیا و آخرتشان کافی است و قابل استفاده است. مشکلاتی که امروز جهان اسلام و دنیا را فراگرفته است، با نشر و تبلیغ کلام المیرالمومنین علی (ع) و سایر ائمه اطهار راهگشا خواهد بود.

وی افزود: غفلت از غدیر و مباهله، عاشورا را ایجاد کرد، اگر همه‌کسانی که در غدیر حضور داشتند و سخنان پیامبر (ص) را شنیدند به آن عمل می‌کردند و تمام کسانی که ماجرای مباهله را شنیدند و به ولایت امیرالمؤمنین علی (ع) بعد از پیامبر (ص) اعتراف می‌کردند، هیچ گاه عاشورا اتفاق نمی‌افتد.

حجت‌الاسلام عفتی با تاکید بر اینکه باید غدیر و مباهله را زنده نگه داشت، اظهار داشت: امروز اگر بخواهیم از شیعه دفاع کنیم باید از سیره وروش ائمه اطهار (علیهم‌السلام) دفاع کنیم، وگرنه باز عاشوراهای دیگری برای شیعیان در طول تاریخ اتفاق خواهد افتاد.

گفتنی است، نشست تربیتی و فرهنگی به مناسبت روز مباهله، به همت دانشکده فقه مجازی المصطفی با حضور دانش‌پژوهان این دانشگاه از کشورهای مختلف به صورت مجازی (اینترنتی) برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha