جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شهید رجایی و شهید باهنر

حوزه/امام جمعه موقت بیرجند با بیان این که امروز شهیدان رجایی و باهنر الگو  و نمادی برای مسئولین هستند، تاکید کرد: ساده زیستی، تواضع، تلاش جهادی، پاک دستی و مطیع و همراه ه ولایت بودن، از شاخصه های شهیدان رجایی و باهنر بود که سیره آنها بهترین الگو برای مسئولین در راه خدمت به مردم است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، در تاریخ هر ملت، فراز و نشیب های تلخ و شیرینی وجود دارد که تعیین کننده سرنوشت و سازنده فرهنگ آن ملت است، نظام جمهوری اسلامی در ایران به رهبری بزرگ‌مردی که جهان مانند او را کمتر به خود دیده است، نیز جان فشانی فرزندان فداکار این مرز و بوم، بزرگ ترین بخش تاریخ ماست که خاطرات تلخ و شیرین بسیاری در دل دارد. در این میان، شهادت دو شخصیت فداکار اسلام، رجایی و باهنر که به آتش کین منافقان سوختند، فصلی از شهادت را به نام «هفته دولت» در تاریخ انقلاب گشوده است. علت نام گذاری چنین هفته ای این است که دولت شهید رجایی، نخستین دولت و مکتبی بود که پس از حاکمیت لیبرال ها بر کشور، عهده دار امور شد. این دولت(رجایی و باهنر) در آن دوره بحرانی، بیشترین حد تلاش و کوشش را برای خدمت به اهداف مقدس انقلاب از خود نشان داد، تا آنجا که جان خویش را سر آن نهاد.

انفجار بمب در دفتر ریاست‌جمهوری به دنبال واقعه 7 تیر کافی بود تا هر نظامی را از پای درآورد، اما ایمان و صلابت اعجاب‌انگیز امام خمینی(ره) و تصمیمات سریع و قاطع وی در بحران‌ها و پیام‌ها و سخنرانی‌های تسکین‌بخش و آرامش آفرین ایشان و هوشیاری مردم با ایمان ایران، باعث سر و سامان دادن به امور و مأیوس شدن دشمن و حیرت محافل خبری و سیاسی جهان بود.

شخصیت رجایی و باهنر از زبان مقام معظم رهبری

مقام معظم رهبری درباره ویژگی های اخلاقی شهیدان رجایی و باهنر می فرماید: «شهید باهنر، مرد بی تظاهری بود که هیچ کس از ظاهر آرام او نمی فهمید در باطن و ذهن و اندیشه موّاج او چه می گذرد. وی یکی از متفکرین و تئوریسین ها و ایدئولوگ های انقلاب بود. نوشته های زیادی داشت و کتاب های زیادی را تنظیم کرده بود... د. ارتباطات نزدیکی با شهید مطهری و شهید بهشتی داشت و هر دوی اینها، برای عظمت فکری و قدرت تفکر عملی او ارزش زیادی قائل بودند.»

شخصیت های شهیدان باهنر و رجایی در جامعه تبیین شود

حجت الاسلام نوفرستی نماینده ولی فقیه در سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» با اشاره به شخصیت والای شهیدان رجایی و باهنر گفت: شخصیت دو شهید گرانقدر سرآمد و است و مسئولین باید از آن ها  الگو بگیرند.

وی ادامه داد:ما نتوانستیم آنطور که باید شخصیت این دو شهید را به جامعه معرفی کنیم که امروز باید شاهد مظلومیت آنان در بعد شناختی و معرفتی در نسل جوان باشیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه انصار الرضا خراسان جنوبی با بیان اینکه شخصیت های شهیدان باهنر و رجایی در جامعه تبیین شود تصریح کرد: باید ببینیم که امروزه مردم، شهیدان رجایی و باهنر را در چه شخصیت هایی جست جو می کنند، لذا از این طریق می توان پی برد که شهیدان رجایی و باهنر چگونه در بین مردم معرفی شده اند.

حجت الاسلام نوفرستی به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر عبرت گرفتن از این حادثه اشاره و خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از نفوذ دشمن در جامعه ضرورت دارد؛ هوشیارانه عمل کنیم و مانع نفوذ دشمنان شویم.

وی افزود: مقام معظم رهبری اشاره داشتند که "حکومت و مسوولان باید قدرشناس فرصت خدمت به مردم و این موهبت الهی باشند و جهت‌گیری و پیشرفت اقتصادی به‌سمت تامین عدالت انجام شود" از این رو مسوولان باید در خدمت به مردم از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.

شهید رجایی اسوه اقتدا به فرهنگ ائمه(ع) است

نماینده ولی فقیه در سپاه انصار الرضا خراسان جنوبی شهید رجایی را اسوه اقتدا به فرهنگ ائمه(ع) معرفی و عنوان کرد: شهید رجایی با ساده زیستی زندگی می کرد، لذا همیشه در قلب‌های جامعه  زنده است و به‌عنوان یکی از دولت‌های موفق در نظام جمهوری اسلامی از آن یاد می‌شود.

حجت الاسلام نوفرستی با بیان این که امروز شهیدان رجایی و باهنر الگو  و نمادی برای مسئولین هستند، تاکید کرد: ساده زیستی، تواضع، تلاش جهادی، پاک دستی و مطیع و همراه ه ولایت بودن، از شاخصه های شهیدان رجایی و باهنر بود که سیره آنها بهترین الگو برای مسئولین در راه خدمت به مردم است.

وی ادامه داد: شهید رجایی یکی از نمونه‌های بارز انقلابیون آگاه که در تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی تلاش کرد  و شهید باهنر نیز مانند  یاری همیشه و همه جا در کنار ایشان بودند.

مبارزه شهیدان باهنر و رجایی در برابر قدرت های فاسد دنیا

امام جمعه موقت بیرجند به سخن امام راحل(ره) درباره شهیدان باهنر و رجایی تصریح کرد: حضرت امام (ره)  فرمودند "این دو شهید با هم در جبهه‌های نبرد با قدرت‌های فاسد هم جنگ و هم رزم بودند" که تلاش این دو شهید برای تحقق اهداف و آرمان های انلاب را نشان می دهد.

حجت الاسلام نوفرستی به اهمیت جایگاه شهید و شهادت در جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: شهدا در معامله با خداوند بهترین مقام و جایگاه را دارند و در بهشت هم‌رتبه با انبیا و افراد صدیق هستند.

شهیدان رجایی و باهنر نماد بارز خدمت بی منت به مردم هستند

حجت الاسلام محمدرضا بابایی امام جمعه فردوس در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» با اشاره به واقعه هشتم شهریور در دفتر نخست وزیر گفت: هشت شهریور بزرگترین حادثه تروریستی است که منافقان و بدخواهان نظام و انقلاب بوجودآورده و مقام اجرایی کشور را به شهادت رساندند.

وی ادامه داد: شهیدان رجایی و باهنر نماد بارز خدمت بی منت به مردم هستند که یاد و خاطره انان برای همیشه در یاد ها باقی خواهد ماند.

امام جمعه فردوس به ساده زیستی شهیدان باهنر و رجایی اشاره و خاطرنشان کرد:این دو شهید بزگوارساده زیست، خادم و فرهیخته‌ای بودند که به دست منافقین به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام بابایی با بیان اینکه دشمنان در صدد نابودی انقلاب بودند خاطرنشان کرد: دشمنان با این کار خود سعی در از بین بردن مسئولین کشور و در پی آن نابودی انقلاب اسلامی داشتند.

وی افزود: اکنون حرکت در مسیر این دو شهید والا مقام و سیره، روش و منش خدمتگذاری آنان زمنه ای در بهبود امور مملکتی است که مسوولان باید با الگوگیری از این شهدا در مسیر خدمت به مردم  گام بردارند.

روحیه جهادی و انقلابی از برجسته‌ترین ویژگی‌های شهیدان رجایی و باهنر است

امام جمعه فردوس با بیان اینکه مردم تا قبل از شهادت شهید رجایی و باهنر شناخت درستی از سیره و منش انان نداشتند، عنوان کرد: هدف اصلی زندگی آنان خدمت رسانی و خشنودی خلق خدا بوده است، ولی متأسفانه مردم شناخت و معرفت درستی نسبت به این عزیزان نداشتند و زمانی که به شهادت رسیدند، تازه متوجه از دست دادن شخصیت هایی بزرگی در نظام شدند.

حجت الاسلام بابایی روحیه جهادی و انقلابی را از برجسته‌ترین ویژگی‌های شهیدان رجایی و باهنر دانست و تاکید کرد: مسئولان و دولتمردان نیز باید با همین روحیه و با برنامه‌ریزی برای عمل به وعده‌هایشان به مردم گام بردارند

وی ادامه داد: آن چیزی که شهیدان رجائی و باهنر را در جامعه  الگو کرد، اخلاق و کار جهادی بود چراکه برای خدکمت به خلق و خداوند  خستگی‌ناپذیرعمل می‌کردند.

رهبری خط قرمز نظام و مردم است

امام جمعه فردوس رهبری را خط قرمز نظام و مردم دانست و تصریح کرد: بهترین شخصیتی که امروز توانسته چهره امام خمینی (ره) و شهدا را برای ما تداعی کند، رهبری است.

حجت الاسلام بابایی با بیان اینکه جایگاه رهبری را باید در جامعه به خوبی تبیین کنیم خاطرنشان کرد: باید جایگاه اهل بیت(ع) و رهبری را در جامعه به درستی تبیین کنیم، تا بتوانیم فرهنگ خدمت کردن در جامعه را ترویج و آن را به عنوان الگو و اسوه فرهنگ اهل بیت به جامعه برگردانیم.

وی ادامه داد:شهیدان باهنر و رجائی دو الگوی واقعی خدمت به انقلاب و اسلامی و ولایت و بهترین اسوه برای خادمانی هستند که بنا دارند خالصانه در خدمت جامعه اسلامی باشند.

سخن پایانی

با توجه به شرایط کنونی جامعه و اقتصادی که هر روز در حال تغییر و تحول است و از طرفی نیز دشمنان قسم خورده انقلاب در پی طرح ریزی نقشه های گسترده هستند، لذا می طلبد تا مسئولان کشور نیز به خود آیند و همانند مسئولان اوایل انقلاب از جمله شهید رجایی و شهید باهنر، خدمت صادقانه را در پیش گیرند و تنها برای مردم و رضای الهی کار کنند.

در نظام اسلامی باید همه افراد جامعه، در برابر قانون و در استفاده از امکانات خدادادی میهن اسلامی، یکسان و در بهره مندی از مواهب حیات، متعادل باشند، هیچ صاحب قدرتی، قادر به زورگویی نباشد و هیچ کس نتواند بر خلاف قانون، میل و اراده خود را به دیگران تحمیل کند.

در جامعه اسلامی باید طبقات محروم و پا برهنگان، مورد عنایت خاص دولت باشند و رفع محرومیت و دفاع از آنان در برابر قدرتمندان، وظیفه بزرگ دولت و دستگاه قضایی محسوب شود، هیچ کس به خاطر تمکن مالی، قدرت آن را نیابد در امور سیاسی کشور و در مدیریت جامعه دخالت و نفوذ کند، و هیچ تدبیری در جامعه، به افزایش شکاف میان فقرا و اغنیا نینجامد، و در انتها پابرهنگان، حکومت اسلامی را پشتیبان و حامی خود حس کنند و برنامه های آن را در جهت رفاه و رفع محرومیت خود بیابند.  

گزارش: مسعود نوفرستی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha