پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سید علاءالدین حسین

حوزه/ مسئول روابط عمومی حرم مطهر سید علاءالدین حسین به تشریح برنامه های دهه نخست محرم پرداخت و گفت: مجموعه حرم مطهر سید علاءالدین حسین(ع) در لبیک به فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر تبیین بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی، در دهه نخست محرم برنامه‌های فرهنگی و مذهبی مطلوبی را برگزار خواهد کرد

علی احلامیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در شیراز، با اشاره به اینکه مجموعه حرم مطهر سید علاءالدین حسین(ع) در لبیک به فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر تبیین بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی در دهه نخست محرم برنامه‌های فرهنگی و مذهبی مطلوبی را برگزار خواهد کرد، اظهار داشت: اجرای این برنامه‌ها به‌منظور تقویت باورهای دینی و تقویت قیام عاشورا و بیان صحیح وقایع نهضت حسنی و همچنین روشنگری نسبت به خرافات و انحرافات برگزار خواهد شد.

وی در ادامه برگزاری برنامه‌های دهه محرم حرم مطهر سید علاءالدین حسین(ع) را موردتوجه قرارداد و افزود: برگزاری مراسم قرائت زیارت عاشورا ایراد سخن توسط آیت‌الله سید احمد فاطمی و مدیحه‌سرایی مداحان برجسته استانی به مدت 10 شب پس از نماز مغرب و عشا ازجمله برنامه‌هایی است که در این دهه برگزار خواهد شد.

مسئول روابط عمومی آستان مقدس سید علاءالدین حسین(ع) تصریح کرد: برپایی خیمه‌های معرفت از شب نخست محرم‌الحرام با حضور کارشناسان برجسته مذهبی و پاسخگویی به شبهات دینی و مسائل شرعی و برگزاری مسابقه با موضوع واقعه عاشورا از دیگر برنامه‌هایی خواهد بود که اجرا و برگزار خواهد شد.

وی از برگزاری ویژه‌برنامه احلی من العسل خبر داد و بیان داشت: این برنامه با عنوان همایش نوجوانان حسینی روز شنبه 16 شهریورماه مصادف با هفتم محرم‌الحرام نیز برگزار می‌شود.

احلامیان به برگزاری حرکت خدام حرم مطهر به‌صورت دسته‌جمعی با لاله و شمع در شب شام غریبان اشاره کرد و ابراز داشت: دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم توسط خدام حرم مطهر در ماه محرم ازجمله دیگر برنامه‌هایی است که در دهه نخست محرم برگزار خواهد شد.

وی گفت: حضور مستمر هیئت‌های مذهبی از اقصا نقاط شهر مقدس شیراز به حرم مطهر و اطعام عزاداران حسینی ازجمله برنامه‌هایی است که برگزار می‌شود.

مسئول روابط عمومی آستان مقدس سید علاءالدین حسین(ع) در پایان اقامه نماز ظهر عاشورا را از دیگر برنامه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: برگزاری همایش رهروان زینبی ویژه بانوان مصادف با 12 محرم عصر روز پنج‌شنبه 21 شهریورماه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha