پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
معصومه طباطبایی

حوزه/ مدرس حوزه و دانشگاه تصریح کرد: محب و عزادار امام حسین(ع) به هیچ وجه نباید نسبت به احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بی تفاوت باشد.

سیده معصومه طباطبایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه  با اشاره به این که فرارسیدن ماه محرم، بهترین فرصت برای تبیین آموزه های دینی و انقلابی از سوی مبلغان، وعاظ و مداحان اهل بیت(ع) است، اظهار داشت: بیان شاخصه های مهم سبک زندگی اهل بیتی و به ویژه سبک زندگی حسینی، یکی از وظایف مهم مبلغان و وعاظ است که به ویژه در ماه محرم و صفر، بیش از سایر ایام سال، زمینه چنین فعالیتی فراهم و مهیاست.

وی افزود: تبیین و تعمیق مسایل اعتقادی و باورمندی مردم به مباحث دینی در چنین ایامی یکی از ضرورت هاست که این مهم در سایه تقویت ارتباط علما و روحانیت و جامعه حوزوی با بدنه مردم و نسل جوان، امکان پذیر است.

رئیس اداره راهبری امور مدارس حوزه علمیه خواهران همچنین با اشاره به این که دهه اول ماه محرم به عنوان دهه امر به معروف و نهی از منکر نام گذاری شده است، گفت: ما باید کاری کنیم که زندگی ما رنگ و بوی حسینی پیدا کند و نه فقط خودمان بلکه جامعه مان نیز در این راستا باشد و لذا باید بدانیم که هدف قیام امام حسین(ع) احیای فریضه فراموش شده امر به معروف و نهی از منکر بوده و ما که خود را محب و عزادار ایشان می دانیم، باید همین گونه باشیم.

وی بیان داشت: بی شک یکی از اهداف مهم قیام سیدالشهدا(ع)، تغییر سبک زندگی ها به سمت آموزه های نبوی و علوی بوده که این را از طریق امر به معروف و نهی از منکر دنبال می کردند و لذا به صرف این که ما به یاد حضرت اباعبدالله الحسین(ع) باشیم و برایش ایشان عزاداری کنیم، کافی نیست بلکه باید تغییر سبک زندگی را در دستور کار خویش قرار دهیم و از آن سو به عنوان یک موجود اجتماعی از اصلاح جامعه خود نیز غافل نشویم.

طباطبایی همچنین با تاکید بر این که بی تفاوتی نسبت به فریضه امر به معروف و نهی از منکر با اهداف فرهنگ و مکتب حسینی، سازگاری ندارد، گفت: احساس مسئولیت برای احیای امر به معروف و حرکت در این جهت، در واقع گام نهادن در مسیر نهضت حسینی است و مهم این است که ما به عنوان محب و عزادار امام حسین(ع) در این خصوص همواره در زندگی خود دغدغه داشته باشیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha