پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نرم افزار نور

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه کرمان، این استان را پیشگام در استفاده از مجموعه نرم افزارهای نور اعلام کرد و رشد قابل توجه عملکرد مثبت جشنواره علامه حلی کرمان را مرهون استفاده از چنین امکاناتی دانست.

  حجت الاسلام علیرضا انجم شعاع در گفتگو  باخبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان، با استناد به آمار کارشناسان مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور گفت: با مساعدتِ دو مرکز فناوری اطلاعات حوزه های علمیه و تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور و پیگیری چند ماهه مسئول فناوری حوزه علمیه استان کرمان آقای وحیدرضا اکبری، در حال حاضر حوزه استان در بهره برداری از آخرین نسخه مجموعه نرم افزارهای اسلامی نور در رتبه نخست کشوری قرار گرفته است.

معاون پژوهش ادامه داد: تاکنون بیشتر مدارس علمیه استان موفق به دریافت، فعال‌سازی و استفاده از این مجموعه‌ی نفیس نرم‌افزاری شده‌اند و پیگیری این معاونت با اخذ کمک از مسئول فناوری استان تا توجه و بهره‌برداری تمامی مدارس ادامه خواهد داشت.


وی درخصوص سابقه بهره‌گیری حوزه علمیه و طلاب علوم دینی استان از نرم‌افزارهای نور در امور پژوهشی و تحقیقات، افزود: پیش از این نیز حوزه استان در چندین نوبت اقدام به دریافت و توزیع مجموعه نرم‌افزارهای علوم اسلامی در بین مدارس و طلاب کرده است که به دلیل کامل، جامع و به روز بودن مجموعه فعلی و عدم نیاز مدارس به نسخه‌های پیشینِ نرم‌افزار، این نُسَخ در حال جمع‌آوری از کلیه مدارس استان است. این نسخ تا جمع‌آوری کامل در اختیار بخش فناوری استان خواهد بود و بعد از آن، برنامه‌ریزی و هدف گزاری جهت توزیع در بین طلاب و دانش‌آموختگان پژوهشگر و یا هرگونه بهره‌برداری کیفی صورت خواهد گرفت.

دبیر جشنواره استانی علامه حلی (ره) با اشاره به فعالیت‌های چشمگیر طلاب کرمانی در جشنواره علامه حلی، گفت: بخش قابل توجهی از این فعالیت مرهون وجود نرم‌افزارهایی از این دست است که موجب بهبود روند تحقیقات و پژوهش و تسریع در این امر می‌شود.

حجت الاسلام انجم شعاع در پایان گفت: بر کلیه طلاب لازم است تا در راستای شناخت بهتر دین و شناساندن آن به آحاد مردم از پژوهش های دینی فروگذار نکنند و این مجموعه نرم افزاری یکی از بهترین ابزار جهت تحقق این امر است.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha