شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
زی رش

حوزه/ امام جمعه سلفچگان با اشاره به اهمیت فساد ستیزی در کشور،گفت: بالاترین نهی از منکر مبارزه با فساد در دستگاه‌های حکومتی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام محمدحسین کتابچی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر سلفچگان با اشاره به اهمیت امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه، اظهار داشت: عزیزان این‌یک روایت برای اهمیت امربه‌معروف کافی است، چرا به این واجب الهی توجه نداریم؟
وی ادامه داد: ائمه اهل‌بیت (ع) بارها در روایت‌های مختلف بر اهمیت امربه‌معروف و نهی از منکر تأکید کرده‌اند که باید با تأسی از ایشان این واجب فراموش‌شده را در جامعه احیا کنیم.
حجت‌الاسلام کتابچی با اشاره به نزدیک شدن ایام سوگواری سالار شهیدان بیان داشت: در آستانه ماه عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) قرار داریم که یکی از نمادهای ماه محرم هم لباس است.
وی افزود: پوشیدن لباس سیاه دائماً انسان را به سیدالشهدا متصل می‌کند و اتصال به سیدالشهدا اتصال به خداوند است و این همان تقواست پس باید گفت لباس سیاه عزای حسین (ع) فقط یک نماد عزاداری نیست بلکه لباس تقوا هم هست.

امام‌جمعه سلفچگان تأکید کرد: شیعیان باید بدانند لباس سیاه عزا یک لباس و یک نماد ساده نیست بلکه لباس تقوا و لباس هدایت جامعه و لباس مبارزه با ظلم است، ظلمی که قرن‌ها است در حق اسلام شده است.

وی ادامه داد: فقط با همین لباس است که می‌توان ریشه استکبار را خشکاند و عزت را به اسلام و مسلمین برگرداند

حجت‌الاسلام کتابچی به اقتدار جمهوری اسلامی ایران در منطقه اشاره کرد و ابراز داشت: یکی از علماء که امسال از حج برگشته بودند فرمودند موضوع سؤال و بحث مسلمانان اهل تسنن سراسر دنیا در حج امسال بحث اقتدار ایران و رهبری و انهدام پهپاد آمریکایی و توقیف نفت‌کش انگلیسی بود.

وی افزود: زمانی که امریکا تهدید به جنگ نظامی می‌کرد و از گزینه‌های روی میز می‌گفت اما امروز معلوم شده که در مقابل اقتدار شیعهٔ پیرو خط سرخ حسینی حرفی برای گفتن ندارند و از کلام سید مقاومت سید حسن نصرالله رعشه بر اندام نظامیانشان می‌افتد.
حجت‌الاسلام کتابچی ادامه داد: گریه کردن بر عزای امام حسین (ع) زنده نگه‌داشتن نهضت ایشان است.

وی با اشاره به اهمیت مبارزه با فساد در داخل کشور بیان داشت: متأسفانه هرروز شاهد بروز و ظهور فساد جدیدی هستیم درحالی‌که بالاترین نهی از منکر مبارزه با فساد در دستگاه‌های حکومتی است.
امام‌جمعه سلفچگان تصریح کرد: امروز مطالبه اول مردم و مسئولین دلسوز و در رأس آن مطالبه رهبری از دست‌اندرکاران نظام مبارزه با فساد است.
وی ادامه داد: طبیعی است که بخش بزرگی از بار سنگین مبارزه با فساد به دوش دستگاه قضاست اما وظایف دولت و مجلس هم سنگین است.
 
حجت‌الاسلام کتابچی تصریح کرد: دولت باید شاهرگ‌های فساد در بدنه خود را قطع کند و با قاطعیت به میدان مبارزه با فساد وارد شود به‌طوری‌که گفتمان فساد ستیزی باید به گفتمان غالب در میان کابینه و وزرا تبدیل شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha