شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دکتر کمال اکبری

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما بر لزوم تبیین و تشریح اهداف مقدس نهضت حسینی در سطح جامعه از طریق رسانه های نوین تاکید کرد.

دکتر کمال اکبری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه  با بیان این که همه ما نسبت به نشر معارف الهی و از جمله حقایق و درس های مکتب سیدالشهدا(ع) مسئولیت داریم، اظهار داشت: طبعاً در این خصوص روحانیون و مبلغین و نیز مداحان به جهت اهمیت فعالیتی که در ماه محرم و صفر دارند، وظیفه و مسئولیت سنگین تری برعهده دارند و می بایست با درک اهمیت این مسأله در این راستا به خوبی نقش آفرین باشند.

وی همچنین با بیان این که یکی از بایسته های امروز جامعه ما ناظر به تولید محتوای مناسب و جذاب در رسانه های نوین از جمله در بستر فضای مجازی به منظور نشر معارف و ارزش های دینی و انقلابی است، گفت: از این حیث بدون تردید، ماه محرم و صفر یک فرصت استثنایی به شمار می رود، چه آن که فضای کلی جامعه برای این منظور فراهم تر از دیگر ایام سال است و لذا ما باید از این مساله در عرصه تولید محتواهای رسانه ای و هنری و بارگذاری آن ها در فضای مجازی نهایت استفاده را ببریم.

عضو هیئت مدیره انجمن تبلیغ و ارتباطات حوزه بیان داشت: در این باره بعد از دغدغه مندی دینی و انقلابی، خلاقیت و زمان شناسی توأمان حرف اول را می زند، به خصوص در رابطه با طلاب و فضلای حوزوی که می توانند در این باره چه در عرصه تبلیغ سنتی و چه تبلیغ در فضای مجازی و رسانه ای، بیش از پیش بدرخشند.

وی تاکید کرد: البته مسلم است که خلاقیت و نوآوری در این حوزه می بایست با حفظ اصالت ها و سنت های ارزشمند و به دور از خرافات و بدعت ها باشد و مهم آن است که ما بتوانیم اهداف و ارزش های والای دستگاه سیدالشهدا(ع) را به خوبی برای مردم و نسل جوان تبیین و تشریح کنیم و در همین جهت به سؤالات و شبهاتی که در فضای مجازی مطرح می شود، به درستی پاسخ دهیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha