پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
منع ورود مسلمانان کانادایی به مرزهای آمریکا در هفته های اخیر

حوزه/ طبق اخبار جدید، مسلمانان کانادایی اخیرا از ورود به مرزهای آمریکا محروم می شوند و تنها در 2 هفته ، به 6 مسلمان کانادایی اجازه ورود به این کشور داده نشده که دو تن آنان شخصیت های برجسته بوده اند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی صباح، در طی دو هفته اخیر حداقل 6 مسلمان کانادایی گفته که آمریکا مانع از ورود آنان به این کشور شده است.

طبق این اخبار که روز جمعه منتشر گردید، در میان این افراد، دو شخصیت مذهبی حضور داشته اند که یکی از آنان امام جماعت تورنتو بوده و مشاور مذهبی نیروهای پلیس محلی محسوب می شده است.

دیگر از رهبران جامعه عراق و ترکمنستان است و او دارای  بستگانی است که در خاورمیانه با داعش در حال جنگ هستند. آنها به همراه خانواده خود به طور جداگانه مسافرت می کردند و در نقاط مختلف گذرگاه مرزی قصد عبور داشته اند که ماموران مانع آنان شده اند . هیچ یک از آنان اهل کشورهایی هستند که دونالد ترامپ طی فرمانی اجرایی «ورود مسلمانان از این کشورها را منع کرده بود» نیستند.

به آنان کمترین اطلاعاتی از اینکه چرا مانع ورود آنان شده اند داده نشده و بهشان گفته شده که برای برای ویزا در کنسولگری ایالات متحده تورنتو اقدام کنند، روشی که برای کسانی که گذرنامه های کانادایی دارند معمول نیست.

وکلای مهاجرت کانادایی می گویند که اخیراً برخوردهایی که در آن ها مسلمانان کانادایی در نقاط گذرگاه مرزی ایالات متحده از ورود محروم می مانند زیاد شده اند.

داوود علی وکیل مهاجرت منطقه تورنتو گفت: ما در چند هفته گذشته چیزهای بیشتری دیده ایم و نمی دانیم قضیه چیست؟

وی افزود: ما می دانیم که اوضاع در ایالات متحده تغییر کرده است ، کمی متفاوت است ، اما در عین حال باید به مردم فرصتی داده شود تا این موضوع را به چالش بکشند.

وی افزود: این حقیقت که این افراد مسلمان بوده اند نگرانی هایی را به وجود می آورد که آیا انگیزه اسلام هراسی پشت آن وجود داشته یا آمریکا قصددارد ممنوعیت جدیدی برای مسلمانان ایجاد کند؟

شرکت حقوقی علی، نمایندگی پرونده این 6 مردم مسلمان را به عهده گرفته است.

در همین راستا سخنگوی گمرک و حفاظت از مرز ایالات متحده گفته است که هیچ تغییر یا سیاست جدیدی صورت نگرفته است. با این حال ، شهروندان کانادایی به طور خودکار حق ورود به ایالات متحده را ندارند.

وی گفته که این بنا به اختیار مأمورین گمرک ایالات متحده است و آنها اختیارات زیادی دارند تا مانع از عبور هر کسی که او را غیرقابل قبول می دانند شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha