جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اروجی

حوزه/ حجت الاسلام اروجی با اشاره به تهیه بسته های محتوایی برای ماه محرم تحت عنوان ره توشه محرم، گفت: در سطح استان بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ هیئت مذهبی، ۶ هزار جامعه مداحان از خواهر و برادر و ۳ هزار و ۵۰۰ نفر مبلّغ برای ایام محرم آماده هستند.

حجت الاسلام رحمت الله اروجی در گفت و گو با خبرگزاری «حوزه» در اصفهان با اشاره به قرار گرفتن در آستانه ماه محرم الحرام از برنامه های تدارک دیده شده سازمان تبلیغات اسلامی  استان برای این ایام و به ویژه پیشگیری از بروز آسیب ها و آفات در هیئت های مذهبی خبر داد و اظهار کرد: به لطف خدا و به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی شاهد رشد روزافزون به لحاظ کمیت در مراسم هیئت های مذهبی بوده ایم و البته هر گاه یک پدیده اجتماعی رشد فزون تری داشته باشد، خواه ناخواه ممکن است در مسیر رفتاری خود دچار بدعت ها، خرافات و کج روی هایی نیز گردد.

وی افزود: به همین منظور، بر اساس رصد دقیقی که شکل گرفت، با همکاری همه نهادهای تبلیغی که در این باره مسئولیت دارند، به ویژه ستاد ساماندهی شؤون، جلسات مختلف توجیهی در آستانه فرارسیدن ماه محرم الحرام برای جامعه تشکل های دینی و هیئت های مذهبی و هم چنین گردهمایی مبلغین در آستانه محرم برگزار شد.

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان اصفهان با تأکید بر همکاری دستگاه ها و نهادهای دست اندرکار در حوزه نظم شهری برای هر چه بهتر برگزاری مراسم ایام ماه محرم تصریح کرد: در کنار همکاری شهرداری ها، پلیس اطلاعات امنیت و پلیس ترافیک در خصوص امنیت مکان های عزاداری، از منظر محتوایی و تبلیغی نیز سازمان تبلیغات اسلامی با محوریت گام دوم انقلاب محتوای مناسبی تدارک دیده و برنامه های آموزشی را برای اقشار تأثیرگذار در دستور کار خود قرار داده است.

وی خاطر نشان کرد: به عنوان نمونه ۸ جلسه آموزشی تخصصی با هدف بالا بردن سطح معلومات مبلغان و روحانیون مستقر برگزار شده و علاوه برآن همایش ها و گردهمایی های جمعی برای هریک از رؤسای هیئت های مذهبی و جامعه مداحان به صورت کارگاه های بصیرت افزایی تدارک دیده شده است.

حجت الاسلام اروجی همچنین به تهیه و آماده سازی بسته های محتوایی برای ماه محرم تحت عنوان ره توشه محرم ویژه جوانان اشاره کرد و ادامه داد: در سطح استان ۵ هزار و ۴۰۰ هیئت مذهبی ثبت شده و همچنین ۶ هزار جامعه مداحان از خواهر و برادر وجود دارد که در سامانه طوبی مشخصات این افراد ثبت گردیده است.

وی عنوان کرد: شبکه تبلیغی سازمان نیز شامل ائمه جمعه و جماعات، روحانیون مستقر و روحانیون طرح هجرت و مبلغین اعزامی را شامل می شود که در مجموع جامعه ۳ هزار و ۵۰۰ نفری را تشکیل می دهند که در منابر، مجالس وعظ و موعظه به امر بصیرت افزایی حسینی می پردازند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان اضافه کرد: علاوه بر بصیرت افزایی در حوزه اصول اعتقادات، در حوزه مسائل سیاسی روز نیز به صورت ویژه طرح هایی مانند طرح مددرسانی اجتماعی در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی و امدادرسانی به مناطقی که نقاط آسیب پذیر می باشند، به خصوص مناطق سیل زده در دستور کار مبلغین قرار دارد.

حجت الاسلام اروجی تأکید کرد: به صورت ویژه ستادی نیز در راستای محتوابخشی به کاروان های اربعین تدارک دیده شده که در مجموع همه این امور نویدبخش آن است که امسال در ماه های محرم و صفر شاهد افزایش کیفیت و کمیت مجالس از منظر معرفت حسینی خواهیم بود.


 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha