پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
امیر سرتیپ کیومرث حیدری

حوزه/ امیر حیدری گفت: امنیت و اقتدار کسب شده امروز انقلاب اسلامی مرهون رشادت شهیدان است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، امیر سرتیپ کیومرث حیدری، در یادواره شهدای شهر مهدی‌شهر، به میزبانی مسجد جامع صاحب الزمان(عج) این شهر، اظهار داشت: امروز نفس کشیدن ما به واسطه کسانی است که نفسشان در پشت سنگرها و خاکریزها به جهت گازهای بی رحم شیمیایی بند آمد و برخی از آنان هنوز هم شیمیایی هستند و نفس کشیدن ما مدیون رشادت‌های این عزیزان و شهداست.

فرمانده نیروی زمینی ارتش، با بیان اینکه استشمام گازهای شیمیایی سبب تنگی نفس و خون بالا آوردن بسیاری از عزیزان ما در جبهه ها شده است، تصریح کرد: رشادت‌های دیروز آنان سبب اقتدار و عظمت انقلاب اسلامی شده است و اگر شهدا را فراموش کنیم، خودمان را فراموش کرده ایم،

وی افزود: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران زندگی کردن و نفس کشیدن اگر با معرفت باشد عبادت است، سند آن آیات و روایات قرآنی است زیرا ما در یک نظام ولایی قرار داریم.

امیر حیدری با اشاره به اینکه در سوره مبارکه حمد در آیه «اهدنا صراط المستقیم» چند کلید واژه و راهنما برای زندگی انسان وجود دارد، خاطرنشان کرد: نکته اول صراط مستقیم است، صراط مستقیم در زمان خودش پیامبراکرم(ص) است و در زمان بعد از پیامبر صراط مستقیم ائمه اطهار(ع) و بعد از آن ولایت فقیه صراط مستقیم است؛ صراط المستقیم یعنی خداوند پشت سر ولایت فقیه ما را حفظ کن و در این مسیر نگه دار و بالاترین نعمت خداوند نعمت ولایت است و باید مطیع محض ولایت باشیم، شعار دادن کافی نیست.

وی با بیان اینکه باید شکرگزار نعمت‌های خداوندی باشیم، گفت: هیچ شکرگزاری در درگاه خداوندمتعال بهتر و بالاتر از اطاعت نیست، شکر خدا وقتی درست است که ولی فقیه را تنها نگذاریم و اوامرش را اجرا کنیم، شهدا همین مسیر را رفته اند؛ برخی فکر می‌کنند که شهدا از عالم دیگر آمده اند، شهدا از همین دیار و کوچه و محله ما هستند اما یک فرقی داشتند و آن هم اینکه راه و مسیر را زودتر از ما تشخیص دادند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه معامله خداوندمتعال با شهدا فوق تصور ماست، افزود: اجر و پاداش شهدا را هیچ کس جز خدا نمی‌تواند جبران کند.

وی با تاکید بر تقدیر از پدر و مادران شهدا گفت: روضه امام حسین(ع) و شیری که مادر به این شهید داده است، به شهدا لیاقت داده است که مورد خریداری خدا واقع شوند و مادران شهدا جایگاه مقدسی دارند و پدر شهدا نیز پدرانی هستند که بغض گلوی مردانه آنان را فشرد اما خم به آبرو نیاورند تا مبادا نظام در نزد دشمنان جلوه دیگری پیدا کند.

امیر حیدری گفت: به برکت جمهوری اسلامی و خون شهدا، ما امروز نه تنها قدرت داریم بلکه به اقتدار رسیده ایم، اقتدار یعنی قدرت کسب شده و تحصیل شده و به دست آمده.

وی با طرح این سوال که این اقتدار چگونه آفریده شده است؟تصریح کرد: این اقتدار رهین چند نکته است ۱. بصیرت و رهبری و امامت ولی فقیه امام(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی است؛ زیرا در غیاب امام زمان(عج) ولی فقیه همان امام و جلودار به عنوان سکاندار و هدایت کننده ارزش‌هایی که برایش انقلاب کرده ایم است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: دوم عامل آفرینش این اقتدار مردم و امت اسلامی هستند که در گرما و سرما و در دارایی و ناداری و سختی‌های طاقت فرسا همراه این انقلاب بودند، زمانی بود که نمازجمعه رفتن ممکن نبود و مورد تهدید بود اما مردم حضور پیدا کردند تا مبادا انقلاب اسلامی تنها بماند، در تمام فتنه‌هایی که انقلاب را تهدید می کرد مردم به رهبری امام خامنه ای صف اول این نظام بودندو این مردم بودند که اعم از کشاورز و دانشجو و معلم و... در دفاع مقدس حضور پیدا کردند و یا در سختی‌ها حتی پول توی جیبی خود را بردند به بانک‌ها تا چرخه اقتصاد بچرخد و پای دوم این اقتدا مردم که شهدا هم از همین مردم هستند بوده است.

وی با بیان اینکه پای سوم این اقتدار نیروی های مسلح هستند، گفت: در دیدار فروردین ماه سال جاری مقام معظم رهبری در دیدار نیروهای مسلح فرمودند «کاری که شما در جریان سیل کردید مصداق آیه شریفه أَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم بودید» و در واقع نیروهای مسلح نماد به قدرت رسیدن هستند.

امیر حیدری با اشاره به مصادیق این اقتدار در انقلاب اسلامی افزود: ما در به کرسی نشاندن حرف حق به تأسی از ولایت‌مان هیچ کجا نه ترسیدیم و نه عقب‌نشینی کردیم، انقلاب اسلامی ما امروز تنها در کشور محصور نیست، امروز انقلاب ما یک عمق راهبردی پیدا کرده است که اسلام و قرآن را سرفراز کرده است و امروز عراق و سوریه و لبنان و یمن از انقلاب ما جدایی ندارند و این‌ها عمق راهبردی انقلاب اسلامی است که با جانفشانی شهیدان عزیز به منصه ظهور رسیده است.

وی افزود: دشمن هرجا احساس کرده است که می‌شود به انقلاب نفوذ کرده، دریغ نکرده است؛ شبیه‌خون فرهنگی و هجمه‌های اقتصادی این‌ها هجمه‌هایی هستند که به زعم دشمنان می‌تواند کمر هر نظامی را خرد کند اما انقلاب اسلامی به برکت شهدا، رهبری و مردم این انقلاب ایستادگی کرده است و امروز آسمان ایران امن‌ترین آسمان منطقه است که پهپاد آمریکایی وقتی وارد کشور می‌شود چشمان بیدار پدافند هوایی نیروهای مسلح پوزه دشمنان را به خاک می مالد؛ این‌ها اقتدار و قدرت آفریده شده به واسطه رهبری رهبر انقلاب و همت مردم و نیروهای مسلح است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: وظیفه ما در قبال تلألو این اقتدار این است که باید چندین موارد را مورد توجه قرار دهیم ۱. اطاعت از فرامین ولی امر مسلمین ۲. اقتدا به شهدا و اینکه حواسمان باشد که راه را گم نکنیم و ارزش‌های انقلاب را فراموش نکنیم؛ زیرا شهدا هیچ وقت امام‌شان را در هیچ وقت و زمانی تنها نگذاشتند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha