جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه بیجار

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: برخی از جریانات به دنبال به حاشیه بردن حوزه های علمیه در کشور به هر بهانه ای هستند، چون به خوبی می دانند که حوزه ها و مدارس علمیه یکی از ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، مراسم آغاز سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار، پیش از ظهر امروز با حضور حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان؛ مدیر حوزه علمیه استان کردستان و همچنین حجت الاسلام سعید مومنی، معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان کردستان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان در این مراسم ضمن تسلیت فرا رسیدن دهه محرم، اظهار داشت: عاشورا را نباید به دیده یک اتفاق و یا حادثه دید، بلکه عاشورای حسینی نهضتی بود که تا نهایت امتداد خواهد داشت و آتش این آزادیخواهی هرگز در جهان خاموش نخواهد شد.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: امام حسین (ع) زمانی قیام کرد که دین رسول الله (ص) از مسیر خود منحرف شده بود و چیزی به عنوان امر به معروف و نهی از منکر که از واجبات دین مبین اسلام می باشد، رنگ باخته بود ولی قیام حسینی باعث احیای دوباره این سنت الهی گردید.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه یکی از وظایف طلاب و روحانیون، احیا و اجرای امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: باید اذعان کرد که منکراتی در جامعه داریم و نمی توان آنها را نادیده بگیریم، لذا همه باید نسبت به اجرای سنت امر به معروف و نهی از منکر کوشا باشیم و این سنت را به یک فرهنگ اسلامی تبدیل کنیم.

وی با انتقاد از کسانی که امر به معروف و نهی از منکر را عملی تحمیلی تعریف می کنند، هدف اولیه و نهایی سنت امر به معروف و نهی از منکر، اصلاح جامعه اسلامی از منکرات و ناهنجاری هاست، آیا با نظر شما زدودن جامعه اسلامی از این پلیدی ها کار تحمیلی و خشنی است که برخی سهوا یا تعمدا از آن قرائت های خویش را دارند؟!

مدیر حوزه علمیه استان کردستان در ادامه سخنان خود بیان داشت: جامعه اسلامی 1400 سال است که نگاهی عمیق و تیزبینانه به روحانیون و علما دین دارد، لذا باید طلاب همیشه به گونه ای رفتار کنند که شان اسلام و دین را خدایی ناکرده پایین نیاورند.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان ادامه داد: طلبه ای که سربازی امان زمان (عج) نصیبش شده است، باید این فرصت را مغتنم بداند و در تهذیب نفس و روحیه خود در کنار درس و آموزش تلاش وافری داشته باشد.

این استاد حوزه با تاکید بر اینکه زی طلبگی باید نصب العین همه شما طلاب باشد، عنوان کرد: شما از امروز هادیان، نگهبانان دین اسلام در جامعه هستند و مردم نیز این توقع را از شما دارند، لذا به گونه ای در دوران طلبگی عمل کنید که در بدو ورود به اجتماع بتوانید حلال مشکلات وشبهات دینی امت اسلام باشید.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: با این حال به عینه می بینیم که برخی از جریانات به دنبال به حاشیه بردن حوزه های علمیه در کشور به هر بهانه ای هستند، چون به خوبی می دانند که حوزه ها و مدارس علمیه یکی از ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

وی در ادامه تقوا و مهذب بودن طلبه را مایه سربلندی دین عنوان کرد و گفت: متقی بودن در کنار جامعیت علمی باید صفت هر روحانی و طلبه ای باشد، لذا اساتید طلاب را در رسیدن به این مهم یاری کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان اظهار کرد: شما طلاب جوان امروز پرچمدار دین اسلام در دنیا هستید به همین منظور دشمن تلاش بسیاری برای ایجاد اختلاف در بین طلاب و روحانیون دارد و برای این کار عوامل خارجی و حتی داخلی خود را بسیج کرده است، لذا بایسته و شایسته است که بینش سیاسی طلاب بالا باشد تا خدایی ناکرده در گرداب گروه ها و جریان های مورددار و مخالف نظام نیفتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha