پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام جمعه موقت سقز

حوزه/ امام جمعه شهرستان سقز گفت: 40 سال از عمر نظام مقدس جمهوری اسلامی می گذرد، با این وجود مردم اهل سنت و اهل تشیع برادر وار در کنار هم زیسته اند و اختلافی با هم نداشته اند، لذا کسانی که به دنبال شعله ور کردن اختلافات ناچیز و بی ارزش بین این دو مذهب هستند را باید پیاده نظام استکبار و استعمار معرفی کرد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، ماموستا انور آدمی ظهر امروز در دیدار با جمعی از روحانیون اهل سنت شهرستان سقز اظهار داشت: اسلام، دینی واحد است و آن دست کسانی که دم از اختلاف و دو دستگی در این دین الهی می زنند یا به کلی بی دین و مشرک هستند و یا اینکه عامل فتنه برانگیزی در کشور می باشند.

امام جمعه سقز در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه انسجام جهان اسلام کابوس مستکبرین و استعمارگران است، عنوان داشت: قرنهاست که دشمنان اسلام به ویژه غربی ها دست به هر کاری زده اند که در بین امت اسلام آرامش نباشد و همین گروه ها و فرقه های انحرافی محصول و معلول این برنامه ریزی معاندان دین خداست.

این عالم اهل سنت با اشاره به لزوم بصیرت و دشمن شناسی ملت ایران در برابر توطئه های دشمنان، افزود: هیچ کسی نمی تواند برخی مشکلات اقتصادی به ویژه در حوزه اشتغال و معیشت را در کشور نفی کند، ولی عقل بصیر به انسان بابصیرت می گوید که آدم خود باید مشکلات خویش را حل کند و به دنبال دست دیگران و کشورهای بیگانه نباشد، اما با این وجود برخی در داخل کشور وجود دارند که تنها راه برون رفت از این مشکلات را دخالت بیگانگان می دانند که این تفکری کاملا اشتباه و وطن فروشانه است.

ماموستا آدمی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: 40 سال از عمر نظام مقدس جمهوری اسلامی می گذرد، با این وجود مردم اهل سنت و اهل تشیع برادر وار در کنار هم زیسته اند و اختلافی با هم نداشته اند، لذا کسانی که به دنبال شعله ور کردن اختلافات ناچیز و بی ارزش بین این دو مذهب هستند را باید پیاده نظام استکبار و استعمار معرفی کرد.

امام جمعه سقز با تاکید بر اینکه عبور از پیچ تاریخی کشور در این برهه تاریخی بی شک انجام خواهد شد به تحریکات دشمنان در منطقه علیه ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: دشمنان به خوبی قدرت دفاعی و نظامی ایران را رصد کرده اند و می دانند که بازنده اصلی حمله نظامی به ایران اسلامی، خود و اذنابش در منطقه هستند و از همین رو سکوت پیشه کرده اند و به گونه می توان گفت به دنبال مذاکره اند و این نیت در گفتار سران کشورهای آمریکا، انگلیس و... به خوبی هویداست.

این عالم اهل سنت تصریح کرد: اگر دشمن می دانست که ایران اقتداری ندارد بی درنگ خیلی قبلها به این کشور حمله نظامی نموده بود، ولی خوب می داند حمله به ایران مساوی با از بین رفتن منافع و منابع این کشور نه تنها در منطقه، بلکه در سراسر جهان است.

امام جمعه سقز اظهار داشت: در این 40 سال تحریم، نخبگان و جوانان این مملکت بیکار ننشستند و با تاسی از کلام رهبری مبنی بر «اقتصاد مقاومتی» امروز تمام صنایع نظامی و غیرنظامی را بومی سازی کرده اند که این مایه افتخار و مباهات برای کشوری مانند ایران است که از هر سو مورد تحریم قرار گرفته است.

ماموستا آدمی عنوان کرد: با این وجود نباید اجازه دهیم که برخی از جریان های به ظاهر دوست ولی در اصل برانداز به راحتی در مملکت عرض اندام کنند، زیرا دشمنان داخلی خطرناک تر از دشمنان خارجی هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha