سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام سبحانی نیا

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: باید پیام قیام حضرت امام حسین (ع) توسط وعاظ و روحانیون برای مردم به ویژه نسل نوجوان و جوان تبیین شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا، ظهر امروز امروز در مراسم سیاهپوشان آستان مبارک چهار انبیاء که با حضور اقشار مخهتلف مردم استان قزوین برگزار شد، ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت سالارشهیدان حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان، گفت: فرهنگ عاشورا برای همیشه در تاریخ زنده و پویا و جاری است و همه وظیفه داریم از آن صیانت کنیم.

وی ادامه داد: عزاداری های مربوط به سیدالشهدا (ع) و یاران آن حضرت تنها به مجالس عزاداری محدود نمی شود، بلکه عزاداری محرم به بخشی از فرهنگ مردم ایران و حتی کشورهای مختلف تبدیل شده است.

مدیر حوزه علمیه قزوین، شناخت قیام سیدالشهدا (ع) را با اهمیت دانست و بیان کرد: زمانی عزاداری های ما در محرم پذیرفته می شود که با بصیرت امام حسین (ع) را شناخته و بدانیم که برای چه ایشان شهید شدند.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا اظهار کرد: زنده نگه داشتن عاشورا رسالتی است که ائمه اطهار(ع) بر آن تاکید داشتند و باید قدر این مجالس را دانست و امام حسین(ع) را به عنوان الگو و سرمشق در زندگی انتخاب کنیم.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: باید پیام قیام حضرت امام حسین (ع) توسط وعاظ و روحانیون برای مردم به ویژه نسل نوجوان و جوان تبیین شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha