جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عزاداری ماه محرم

حوزه/ صداوسیمای مرکز سمنان به مناسبت فرارسیدن ایام محرم و آغاز عزاداری و سوگواری سالار شهیدان (ع) و یاران باوفای آن حضرت، ویژه‌برنامه‌هایی را تهیه و تدارک دیده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، سیمای مرکز سمنان با ویژه‌برنامه شید و شفق به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمد اسکندرزاده از شب اول محرم به تعداد ۱۳ برنامه هر شب با آیتم‌های متنوعی با عزاداران حسینی همراه خواهد بود.

همچنین مراسم عزاداری مردم شهرها و روستاهای مختلف استان نیز در برنامه‌ای با عنوان کاروان حسینی هر شب از سیمای مرکز سمنان و هم‌زمان از شبکه‌های سراسری به تهیه‌کنندگی محمد اسکندرزاده و حسین سنگسری پخش خواهد شد.

موضوع برنامه‌های کودک و نوجوان، خانواده و در شهر هم در این ایام شناخت فلسفه عاشورا و قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) خواهد بود.

صدای مرکز سمنان هم از شب اول محرم به مدت ۱۳ شب با ویژه‌برنامه زنده‌ای با نام دریای عطش به تهیه‌کنندگی صدیقه مطیعی از ساعت ۱۸ تا ۱۹:۱۵ با مخاطبان خود همراه می‌شود که دارای آیتم‌های متفاوتی است.

گفت‌وگو و آشنایی با شعرای آیینی استان، آشنایی با پیرغلامان حوزه تعزیه در استان، امام حسین (ع) در ادیان دیگر که در بسته‌های صوتی توسط یک کارشناس مذهبی توضیح داده می‌شود، شهدای محرم که به‌صورت یک مونولوگ شهدایی که در ماه محرم به شهادت رسیده‌اند یا در عملیات محرم آسمانی شده‌اند، در این برنامه معرفی خواهند شد.

شخصیت‌های عاشورایی که در آن با شخصیت‌های تأثیرگذار حماسه عاشورا آشنا می‌شویم و گزارش‌های مردمی که از هیأت‌های سینه‌زنی و عزاداری تهیه خواهد شد، معرفی هنرمندانی که برای پاسداشت فرهنگ عاشورا کاری انجام داده‌اند در بخشی با نام هنرمندان عاشورایی مانند هنرمندان سفالگر، قلم‌زن، نویسندگان و...، برش‌هایی کوتاه از سخنان بزرگان در باب نهضت عاشورا نیز پخش می‌شود.

ارتباط با مراکز هم وجود دارد که در این بخش به‌منظور آشنایی با آداب و رسوم عزاداری استان‌های مختلف و به جهت ترویج شکوه و عظمت ایام محرم در سراسر کشور هر روز یکی از گزارشگران مراکز از مراسم عزاداری استان خود خواهد گفت و در پایان نواهای محلی آن استان پخش می‌شود.

پخش مراسم مذهبی خاص در استان مثل حسن حسین میامی، یا عباس شاهرود، مراسم روز یازدهم محرم دامغان، نخل گردانی سمنان و... و. به‌صورت بسته‌های گزارشی ارائه می‌شود.

این برنامه پس از این دهه نیز تا پایان ماه صفر روزهای جمعه در همین ساعت از صدای مرکز سمنان پخش خواهد شد.

تولید ۲۰ اثر تصویری شامل کلیپ‌های عزاداری و مداحی و آیتم معرفی عزاداری استان، تولید ۴۰ پوستر و عکس‌نوشته و انتشار ۱۰ پادکست هم ازجمله برنامه‌های معاونت فضای مجازی صداوسیمای مرکز سمنان در ایام محرم است.

معاونت اطلاعات و اخبار مرکز سمنان هم با پوشش مراسم عزاداری مردم نقاط مختلف استان، گزارش‌هایی با موضوع آیین‌های عزاداری مردم استان، تهیه گزارش‌هایی با موضوع نوجوانان عاشورایی، تهیه گزارش ویژه روز ششم محرم با موضوع شیرخوارگان حسینی (ع)، پوشش خبری مراسم یا عباس شاهرود و گزارش‌هایی با موضوع و مناسبت هفته امر به معروف در عزای سالار شهیدان با مردم استان همراه خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha