جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام اسکندری

حوزه/ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم، امروز در نشست خبری برنامه های این اداره کل در ایام محرم را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه  حجت الاسلام والمسلمین عباس اسکندری، پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(علیه السلام)، اظهار داشت: برنامه های عزاداری و روضه خوانی سید الشهدا(علیه السلام) با سابقه ای هزار ساله، همواره به صورت خودجوش توسط اقشار مختلف مردم تنظیم، برنامه ریزی و اجرا می‌شود.

وی افزود: هیئات مذهبی با شور و شوق حسینی و اخلاص مثال‌زدنی و خیرین و متولیان موقوفات نیز با عشق و ارادت به سید الشهدا(علیه السلام) در صحنه حضوری فعال دارند، در این میان تمام مدیران و صحنه‌گردان عرصه فرهنگی با حضوری پرشور ارادت خود را به اباعبدالله علیه السلام به منصه ظهور می رسانند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم، ضمن اعلام آمادگی اوقاف برای حضور در کنار هیئات مذهبی و حمایت از برنامه ها و مراسمات عزاداری، به خطوط کلی هدفگذاری های سازمان اوقاف و امور خیریه در این راستا اشاره نمود و یادآور شد: سازمان اوقاف و امور خیریه فعالیت خود را در این ایام، در چندین بخش و در قالب طرح های مختلف برنامه ریزی و ارائه خواهیم کرد.

وی طرح شمیم حسینی را از جمله طرح های سازمان اوقاف به منظور حمایت مالی از هیئات مذهبی و محافل و مجالس عزاداری عنوان کرد و یادآور شد: با توجه به محدودیت های پیش رو، ارتباط حمایتی با هیئات مذهبی با هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی صورت خواهد گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری به طرح استانی گسترش روضه خوانی، برگزاری محافل دینی و مذهبی، وعظ و خطابه اشاره کرد و یاداور شد: این طرح به منظور پاسخ به  نیازهای فکری و فرهنگی جوامع هدف و با همکاری متولیان موقوفات عملیاتی می گردد.

وی اظهار داشت: امسال هماهنگی‌های خوبی با برخی از خیرین و شخصیت های بازاری قم، به منظور گسترش روز افزون محافل عزاداری و توجه و فعال سازی حمایت های مردمی صورت گرفته است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم فعال سازی پاساژها و مراکز خرید را از دیگر هدفگذاری های سازمان اوقاف برشمرد و ابراز داشت: درماه عزاداری سید و سالار شهیدان، در روحیات مذهبی و عمق بخشی به تفکرات دینی جامعه به ویژه نسل جوان تاثیرات فراوانی خواهد داشت.

وی با تأکید بر این که بقاع متبرکه به عنوان قطب فرهنگی همواره مورد توجه سازمان اوقاف است، خاطرنشان کرد: در سطح استان بالغ بر 40 بقعه متبرکه مجالس و محافلی برگزار و در برخی از این بقعه ها خیمه های معرفت به منظور ارائه خدمات معرفتی پویا و پاسخ گویی به شبهات دینی راه اندازی خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری طرح شیرخوارگان حسینی و طرح لبیک یا حسین را از جمله طرح های مهم آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه دانست و اذعان داشت: همایش رهروان زینبی ویژه بانوان در 12 محرم در حرم مطهر امامزاده سید علی و امامزاده مبرع برگزار خواهد شد.

وی افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه در روزهای تاسوعا و عاشورا در کنار برگزار مراسم خاص عزاداری در طرح اقامه نماز که با حضور شورای هیئات مذهبی برگزار می شود، مشارکت خواهند نمود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم به طرح های سازمان اوقاف و امور خیریه در ایام اربعین اشاره نمود و یاداور شد: پاسخ به نیازمندی زائران اربعین حسینی همواره از الزامات، اهداف و رویکردهای سازمان اوقاف و امور خیریه بوده است.

وی ضمن اشاره به موضوع خرافات در برخی از هیئات مذهبی، اظهار داشت: در شورای دینی و مذهبی استان، دستگاه های مختلفی عضویت دارند که سازمات اوقاف یکی از این اعضا به شمار می رود، این ستاد جلسات متعددی را در مناسبت های مختلف برگزار نموده که تصمیمات خوبی تصویب و اجرا شده است؛ الحمدلله این تلاش ها به توفیقاتی ارزشمندی در مهار برخی از خرافات نائل آمده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری در بخش پایانی سخنان خود طرح افق را از دیگر طرح های مقدماتی سازمان اوقاف در التیام آسیب های اجتماعی عنوان کرد و ابراز داشت: امیدواریم با توجه به زیرساخت‌ها، ضمن شناسایی و دسته‌بندی مساجد پیرامونی بقاع متبرکه، ضعف هایی که در شعاع پیرامونی وجود دارد را حصا نموده، گروه ها و خیرین را برای کاهش آسیب های اجتماعی فعال‌تر نماییم.

وی آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در سالیان اخیر و ورود مستقیم به مباحث دارویی و درمانی ضعفا را از دیگر اقدامات سازمان اوقاف و امور خیریه دانست و ابراز داشت: توجه به لواز التحریر دانش آموزان بی بضاعت و بسیاری از کارهایی که در قالب های خاصی نمی گنجد، تحت عنوان طرح افق منسجم خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha