پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
محمود الله مرادی

حوزه/ دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان گفت: براساس پیش بینی های صورت گرفته بیش از ۳۰۰ برنامه در حوزه امر به معروف و نهی از منکر در سطح شهر و روستاهای استان کردستان در این هفته امر به معرف و نهی از منکر انجام می گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، محمود الله مرادی ظهر امروز در جمع خبرنگاران که به مناسبت هفته امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد، اظهار داشت: هرگز نمی توان برنامه های امر به معروف و نهی از منکر را در یک هفته تعریف و خلاصه کرد، بلکه خود جامعه در اجرای این سنت الهی موظف است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان گفت: بی شک اگر به درستی سنت امر به معروف و نهی از منکر در کشور اجرا شود شاهد از بین رفتن بسیاری از ناهنجاری خواهیم بود و رسیدن به این نقطه نیازمند تلاش همه مردم و به ویژه دستگاه های متولی است.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در صورتی که بتوانیم سنت امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه نهادینه کنیم، شاهد شکوفایی اقتصاد، بالا رفتن ضریب امنیت، کاهش خشونت، کاهش بزهکاری و... در جامعه و کشور خواهیم بود.

الله مرادی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان نمود: با این وجود هنوز برخی از افراد جامعه تعریف درستی از سنت و فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ندارند، لذا باید این افراد را با این واجب دینی به خوبی آشنا کنیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان گفت: در امر به معروف نباید قائل به نتیجه باشیم بلکه باید در زمان و مکان مناسب تذکر لازم در خصوص منکرات به افراد داده شود و ما تنها وظیفه داریم معروفات و منکرات در جامعه را ترویج و جلوگیری کنیم.

الله مرادی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: کسانی که در حوزه امر به معروف و نهی از منکر فعالیت می کنند نباید همه چیز را سیاه و سفید ببینند، بلکه باید هم خوبی ها و هم بدی های جامعه را لمس کنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان گفت: تمام تلاش ما در ستاد امر به معروف و نهی از منکر این است که کارهای ایجادی را نهادینه سازی کنیم و معروفات را در جامعه گسترس و در مقابل منکرات را از جامعه بزداییم.

وی عنوان نمود: برای انجام بهتر سنت امر به معروف و نهی از منکر رسانه ها می توانند بیشترین کمک را در این زمینه به ما داشته باشند، زیرا تاثیرگذاری رسانه بر جامعه بسیار قوی است.

الله مرادی در ادامه سخنان خود گفت: در هفته امر به معروف و نهی از منکر برنامه های بسیاری برای اجرای داریم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان به این برنامه ها اشاره کرد و اظهار داشت: براساس پیش بینی های صورت گرفته بیش از ۳۰۰ برنامه در حوزه امر به معروف و نهی از منکر در سطح شهر و روستاهای استان کردستان در این هفته انجام می گیرد.

وی ادامه داد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان تاکنون بیش از ۷۷ آسیب اجتماعی را در این استان شناسایی کرده است و به دنبال از بین بردن این آسیب ها در طول سال هستیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان گفت: در طول این هفته به تناسب هر شهرستان سه معروف و سه منکر را شناسایی و مشخص نموده ایم که در راستای انجام این فریضه ها برنامه های مختلف را برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه رسانه ها در بیان برخی از موضوعات نگاهشان سیاه و سفید نباشد، افزود: برخی از رسانه های در هفته های گذشته با عناوینی در رسانه خود سیاه نمایی هایی زیادی علیه این استان داشتند که این نوعی اجحاف علیه مردم و مسئولان کردستان می باشد و خدمات نظام را عملا زیر سئوال می برد.

الله مرادی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما منکر اینکه در استان فسادی وجود ندارم، نیستیم، ولی منکر این هستیم که در استان کردستان در بحث فساد اداری هرگز در صدر آمار کشور قرار ندارد و این سیاه نمایی رسانه های مغرض است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha