پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه نماز جمعه فرارسیدن ماه محرم را محور سخنان خود قرار داده و گفتند: قیام امام حسین (ع) حرکتی برای اصلاح امت اسلامی بود، لذا باید الگویی برای وحدت، برادری، تقریب اسلامی، دفاع از آزادی، عزت و کرامت و مقابله با طغیان، فساد و انحراف باشد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه نماز جمعه فرارسیدن ماه محرم را محور سخنان خود قرار داده و گفتند: قیام امام حسین (ع) حرکتی برای اصلاح امت اسلامی بود، لذا باید الگویی برای وحدت، برادری، تقریب اسلامی، دفاع از آزادی، عزت و کرامت و مقابله با طغیان، فساد و انحراف باشد.

سید فضل الله: : امام موسی صدر منادی وحدت و گفتگو در سطوح مختلف بود

سید علی فضل الله امام جمعه بیروت با اشاره حمله پهباد اسرائیلی به ضاحیه جنوبی، از موضع یکپارچه رئیس جمهور، رئیس مجلس، نخست وزیر و سایر مسئولین و احزاب در این خصوص قدردانی کرد و گفت: این حق لبنان است که به تجاوز آشکار اسرائیل به حاکمیت و استقرار آن پاسخ دهد.

وی اشاره کرد: در سایه تجاوز مستمر رژیم اسرائیل علیه لبنان، سوریه عراق و جنگ علیه غزه و محاصره آن، خواستار موضع گیری عربی و اسلامی یکپارچه در مقابله با آن هستیم.

سید فضل الله در بخش دیگر خطبه با اشاره به سالگرد ناپدید شدن امام موسی صدر و دوستان ایشان، گفت: امام موسی صدر منادی وحدت و گفتگو در سطوح مختلف بود، از تمامی لبنانی ها و مسائل عربی و اسلامی استقبال می کرد، مسئولیت متوقف کردن جنگ داخلی را به عهده گرفت و برای تحکیم وحدت داخلی تلاش کرد، لبنان را برای مقابله با رژیم صهیونیستی تحکیم بخشید و حامی بارز مسئله فلسطین بود.

وی افزود: ناپدید شدن امام صدر و دوستان وی، تجاوز علیه تمامی آزادگان و اصحاب مسائل حق بود، لذا لبنانی ها با تمام امکانات باید برای کشف زوایای این حادثه تلاش کنند تا مردم به ابعاد این جنایت پی ببرند؛ چرا که امام صدر تنها امام گروهی از لبنانی ها نبود، بلکه امام تمامی وطن و امت بود.

امام جمعه بیروت به فرارسیدن ایام ماه محرم اشاره کرد و آن را امتداد هجرت رسول اکرم (ص) دانست و گفت: امام حسین (ع) برای به تجلّی اسلام با تمام عناوین جانفشانی و وفا تلاش کرد و چهره حقیقی دین را به آن بازگرداند.

سید فضل الله اشاره کرد: قیام امام حسین (ع) حرکتی برای اصلاح امت اسلامی بود، لذا باید الگویی برای وحدت، برادری، تقریب اسلامی، دفاع از آزادی، عزت و کرامت و مقابله با طغیان، فساد و انحراف باشد.

وی در پایان تاکید کرد: امام حسین (ع) امام مسلمانان بود، امّا حرکت آن حضرت تمامی بشریت را در برگرفت.

شیخ دعموش: مقاومت اجازه نخواهد داد که لبنان میدان جنگ اسرائیل باشد

شیخ علی دعموش نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله در خطبه نماز جمعه اشار کرد:  علی رغم تهدید ها، اسرائیل از پاسخی که مقاومت وعده آن را داده، هراسان و ترسان است؛ چرا که می داند مقاومت اجازه نخواهد داد که لبنان میدان جنگ اسرائیل باشد و هر آنچه که بخواهد انجام دهد.

وی ادامه داد: اسرائیل امروز از آغاز جنگ علیه لبنان یا منطقه می ترسد و می داند که مقاومت از قدرت، عزم و اراده و امکانات برخوردار است و در جنگ آینده قدرت برتر خواهد بود.

شیخ دعموش وحدت ملی را مایه قدرت لبنان در مقابله با رژیم صهیونیستی دانست و گفت: حزب الله مبارزه با فساد را پیگیری می کند و این مسئله نیازمند همکاری همگی و وقت بیشتر است.

شیخ خطیب: امت امروز نیازمند دیدگاه اصلاحی امام حسین (ع) است

شیخ علی خطیب نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان از مقابله ارتش لبنان با هواپیماهای اسرائیل قدردانی کرد و از قدرت های سیاسی لبنان خواست در کنار ارتش لبنان بایستند و به معادله ملت، ارتش و مقاومت متمسک شوند.

وی لبنانی ها را به اقتدا به دیدگاه و سیره امام موسی صدر به عنوان راهی برای حفظ وحدت و استقلال دعوت کرد و تحریم های جنایتکارانه آمریکا علیه بانک های لبنان را محکوم نمود.

شیخ خطیب مسلمانان را به عبرت گیری از هجرت نبی مکرم اسلام (ص) و جانفشانی آن حضرت در راه رسالت دعوت کرد و گفت: این جانفشانی ها با اهل بیت (علیهم السلام) تجلی یافته و با قیام امام حسین (ع) به اوج رسید.

وی افزود: امام حسین (ع) قیام خود، بزرگترین انقلاب تاریخ را به وجود آورد و هدف آن حضرت از این قیام حفظ دین، یاری حق و اصلاح امت بود.

نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان تصریح کرد: امت امروز نیازمند دیدگاه اصلاحی مبتنی بر حق و امر به معروف و نهی از منکر امام حسین (ع) است.

شیخ یاسین: اگر قدرت مقاومت نبود، رژیم اسرائیل هر روز مرتکب کشتار و تجاوز می شد

شیخ علی یاسین رئیس نشست علمای صور در خطبه نماز جمعه گفت: همزمانی فشار اقتصادی آمریکا با تجاوز و تهدید های اسرائیل علیه لبنان، بیانگر وجود یک پروژه صهیونیستی آمریکایی است که لبنان و برخی کشور های منطقه را هدف قرار می دهد.

وی تاکید کرد: این جنگ مثل سایر جنگ های قبلی منجر به شکست می شود و منطقه را در آستانه انفجار قرار می دهد.

شیخ یاسین از اظهارات مسئولین برخی کشور های عربی که حرمت ملت خود و هر ملت آزاده دیگر را نگه نمی دارد و مرتکب انواع خشونت علیه مردم می شود، ابراز تاسف کرد و گفت: اینگونه اظهارات از رژیمی که با جنایتکار و غاصب فلسطین ابراز همدردی می کند، بعید نیست.

وی تاکید کرد: اگر قدرت مقاومت در لبنان و آمادگی آن نبود، رژیم اسرائیل هر روز مرتکب کشتار و تجاوز می شد، همچنان که در فلسطین مرتکب می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha