پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
محمد احمدزاده

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه  خراسان رضوی گفت: بیش از ۱۲۰ مبلغ در بقاع متبرکه برای سخنران، مشاوره دینی و خانواده و پاسخگویی به مسائل شرعی اعزام می شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام محمد احمد زاده، ظهر امروز در نشست خبری پیرامون برنامه های پیش بینی شده برای محرم و صفر با عنوان بصیرت عاشورایی، گفت: بیش از ۱۲۰مبلغ در ۱۲۰ بقعه متبرکه برای سخنرانی، مشاوره، پاسخگویی به سوالات شرعی  اعزام می شوند و این برنامه ها از دهم شهریور به مدت دو ماه با شعار«کرامتناالشهاده» (شهادت افتخارماست) برگزار می شود.

وی با بیان اینکه فضاسازی و سیاه پوش کردن در تمامی بقاع متبرکه استان صورت گرفته است، به برنامه های بصیرت عاشورایی اشاره و برپایی نمایشگاه های فرهنگی و خیمه های معرفت در قالب غرفه های گوناگون کودک و نوجوان، مشاوره، چند رسانه ای و ایستگاه های صلواتی را از جمله برنامه های عمومی این نهاد عنوان کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در ادامه به اجرای برنامه لبیک یا حسین(ع) در دومین روز محرم در مشهد و کاشمر اشاره و ابراز کرد: مراسم شیرخوارگان حسینی همزمان با سراسر کشور در روز جمعه در ۳۵ بقعه و ویژه برنامه «احلی من العسل» با همکاری آموزش و پرورش در حرم مطهر رضوی، در ششمین روز ماه محرم ویژه پسران برگزار می شود.

وی افزود: برنامه رهروان زینبی در شهرستان های مشهد و سبزوار در 30 بقعه متبرکه روز ۱۲ محرم و ویژه برنامـه «منشور عزت در کاخ ذلت» در ۱۰ بقعه شهرستان تربیت حیدریه برگزار می گردد.

حجت الاسلام والمسلمین احمدزاده خاطر نشان کرد: اجرای نیات واقفین خیراندیش از وظایف اصلی سازمان اوقاف و امور خیریه است که براساس برنامه ریزی های صورت گرفته، نیت حدود چهار هزار موقوفه در سه دسته روضه خوانی، تعزیه پردازی و اطعام اجرا خواهد شد.

وی در پایان به اجرای طرح قدم های آسمانی تا امام مهربانی اشاره کرد و افزود: با توجه به حضور زائران پیاده در ایام پایانی ماه صفر، خدمات فرهنگ و رفاهی در مسیرهای منتهی به مشهد با عنوان میقات الرضا(ع) ارائه می شود.

انتهای پیام/313/24

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha