جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به اینکه مبارزه با منکرات تنها به حجاب و نحوه پوشش خلاصه نمی‌شود، گفت: اگر اقتصاد و فرهنگ خود را مقاوم‌سازی کنیم، بزرگ‌ترین معروف‌ها را انجام داده‌ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در نشست ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خراسان شمالی، اظهار کرد: باید گستره اجرای این دو فریضه بزرگ الهی افزایش یافته تا درنهایت منجر به مقاوم شدن اقتصاد و فرهنگ جامعه شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه مبارزه با منکرات تنها به حجاب و نحوه پوشش خلاصه نمی‌شود، افزود: باید دایره احیا و اجرای امر به معروف و نهی از منکر در کشور گسترده‌تر شود.

وی اظهار کرد: اگر اقتصاد و فرهنگ خود را مقاوم‌سازی کنیم، بزرگ‌ترین معروف‌ها را انجام داده‌ایم، زیرا اقتصاد مقاوم‌سازی شده در برابر تحریم‌ها و تهدیدها آسیب نمی‌بیند.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خراسان شمالی گفت: بر این اساس جلسات و نشست‌های مسئولان یا باید به اقتصاد و رونق تولید بازگردد یا سبب تقویت فرهنگ شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه در این راستا باید پای‌بست‌ها را محکم کنیم، افزود: تقویت پایه‌های اقتصادی و فرهنگی دو معروف بزرگ است که وظیفه داریم در دستور کار قرار دهیم.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری در سخنرانی خود در سفر به خراسان شمالی 30 عیب از عیوب ملی ازجمله ضعیف بودن وجدان کاری، فراوانی دروغ و ... را مطرح کردند که باید از طریق اقداماتی از قبیل امر به معروف و نهی از منکر برطرف شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: متأسفانه تا اسمی از منکر می‌آید فوراً به حجاب و مسائل ظاهری توجه می‌کنیم حال آنکه مسائل ریشه‌ای و پایه‌ای به فراموشی سپرده می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر تقویت ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در استان، اظهار کرد: روحیه وحدت و هم‌دلی موجود در استان فرصت خوبی است که باید از آن به بهترین زمینه بهره برد.

امام جمعه بجنورد گفت: باید امسال ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر جهش ویژه‌ای داشته باشد و با حمایت‌هایی که قانون از آمرین به معروف و ناهیان از منکر کرده جلو برویم.

وی تصریح کرد: باید ادارات و نهادهای مختلف از بودجه فرهنگی خود درزمینهٔ اجرای امر به معروف و نهی از منکر هزینه کنند تا این فرایض بیشتر در جامعه مطرح و اجرایی شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha