پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مراسم رونمایی از کتاب احکام ناشنوایان

حوزه/ عضو گروه مولفین ستاد ترویج احکام دین گفت: ناشنوایان عمدتا قادر به خواندن کتاب نیستند و محدوده لغات این افراد بسیار کم بوده و هر کتابی که برای آن ها نوشته می شود، باید به صورت روان تالیف شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه  حجت الاسلام سید مهدی سجاد پیش از ظهر امروز در مراسم رونمایی از کتاب احکام ناشنوایان که در ستاد ترویج احکام دین برگزار شد، عنوان کرد: متاسفانه در گذشته هیچ توجهی به احکام ناشنوایان صورت نمی گرفت و بحمدلله این امکان فراهم شد که در احکام و آموزش معارف دینی ناشنوایان پیشرفت های چشمگیری صورت گرفته است.

عضو گروه مولفین ستاد ترویج احکام دین گفت: غالب ناشنوایان قادر به خواندن کتاب نیستند، چرا که محدوده لغات آن ها بسیار کم بوده و هر کتابی که برای آن ها نوشته می شود، باید به صورت روان تالیف شود.

حجت الاسلام سجاد بیان کرد: در چند سال اخیر ما شاهد شور و اشتیاق فراوان ناشنوایان نسبت به یادگیری مطالب دینی بوده ایم و بعضا با تماس تصویری سوالات خود را از کارشناسان ما می پرسند که همکاران ما به صورت اشاره پاسخ آن ها را می دهند.

وی تاکید کرد: این کتاب احکام ناشنوایان در طول دو سال به صورت کار کارشناسی تالیف شده، مهم ترین ویژگی این کتاب این است که به صورت گزینشی برخی از احکام روز ناشنوایان ساده سازی و روان سازی شده است.

عضو گروه مولفین ستاد ترویج احکام دین مطرح کرد: این کتاب دارای تصاویری برای ساده شدن آن بوده و کلمه به کلمه این کتاب با نظر متخصصان تالیف شده تا ناشنوایان بتوانند آن را مورداستفاده قرار دهند، این کتاب دارای بارکد بوده و ناشنوایان با می توانند با ارائه کد، فیلم احکام را با زبان اشاره در تلفن همراه مشاهده کنند.

حجت الاسلام  سجاد یادآور شد: تا کنون هیچ کتابی در زمینه ناشنوایان تالیف نشده و این در حالی است که بیش از یک میلیون نفر ناشنوا و کم شنوا در کشور وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: کتابی با عنوان حرکت امام حسین به کربلا و بازگشت کاروان به سمت مدینه در 72 بخش در سال گذشته به صورت ساده سازی شده و دارای بارکد برای ناشنوایان نوشته شد که این کتاب نخستین کتاب برای این افراد بود، پس از آن کتاب زائران اربعین تالیف شد و این کتاب احکام ناشنوایان سومین کتابی است که برای این قشر تالیف شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha