پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نخل

حوزه/ مدیر موسسه خیریه مهرآوران همچنین از نذر پزشکان معروف کشوری برای ویزیت بیش از هزار بیمار قلبی عروقی و ... همراه با داروی رایگان، در ایام ماه محرم سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، مهدی سخامنش مدیر هیئت نخل حسینی شهرستان کاشان، ظهر امروز در جمع خبرنگاران، آسیب شناسی جامعه، رفع مشکلات خانواده های بی بضاعت و مشاوره خانواده را از مهمترین اهداف این هیئت مذهبی عنوان کرد و گفت: هیئت نخل حسینی کاشان اولین هیئت مذهبی این شهرستان  بود که در کمک رسانی به سیل زدگان کشور وارد میدان شد.

وی، از اعزام  گروه جهادی هیئت نخل حسینی کاشان با بیش از ۵۵ پزشک، آشپز و مشاور جهت کمک رسانی به سیل زدگان  کشور اشاره کرد و ادامه داد: روزانه بیش از ۴ هزار پرس غذا و مقدارزیادی مایحتاج عمومی با هماهنگی فرمانداری ها به صورت خانه به خانه بین سیل زدگان توزیع گردید، ضمن این که جهیزیه سه نوعروس سادات مناطق سیل زده نیز تامین شد.

سخامنش، به  احداث سالن ورزشی مدرن با تجهیزات پیشرفته در طبقه زیرزمین حسینیه هیئت نخل حسینی اشاره کرد و با بیان  اینکه روزانه  بیش از ۲۵۰  نفر از بانوان و آقایان از این باشگاه ورزشی استفاده می کنند، گفت: در این باشگاه از خادمین با اخلاق، مورد اعتماد، آموزش دیده و مربیان مدال آور کشوری و بین المللی استفاده می شود.

مدیر موسسه خیریه  مهرآوران همچنین از نذر پزشکان معروف کشوری برای ویزیت بیش از هزار بیمار قلبی  عروقی و ... همراه با داروی رایگان، در ایام ماه محرم سال گذشته خبر داد.

وی، حرکت به سمت فرهنگ سازی رفع آسیب های اجتماعی در کنار عزاداری امام حسین (ع) در ایام محرم را از اولویت های  هیئت نخل حسینی عنوان کرد و افزود: تاکنون ریالی بابت مداح و سخنران در ایام محرم پرداخت نکرده ایم و سخنرانان  و مداحان  معروف کشوری به دلیل اعتقادی که به این هیئت دارند، به صورت نذری سخنرانی و مدیحه سرایی کرده اند.

حضور مبلغین زباندان در هیئت نخل حسینی

مهدی هوشمندی نژاد، سخنگوی هیئت نخل حسینی کاشان نیز با ارائه گزارشی از سابقه نخل گردانی در کاشان، گفت: عزاداران هیئت نخل حسینی کاشان سالانه بیش از ۲۰۰ راس گوسفند را در مسیر نخل گردانی این هیئت مذهبی قربانی می کنند و گوشت آن صرف اطعام عزاداران حسینی  و آسایشگاه های سالمندان می شود.

وی، حضور مبلغین زباندان برای تبیین فرهنگ عاشورا در بین گردشگران خارجی را از برنامه های این هیئت مذهبی عنوان کرد و گفت: ایام محرم مکان خاصی جهت اسکان گردشگران خارجی و استفاده آنان  از سخنرانی مبلغین زباندان تدارک دیده شده است.

زری باف، مسئول روابط عموی هیئت حسینی نخل کاشان  هم با اشاره به شروع مراسم عزاداری امام حسین (ع) از دوازده تا نوزدهم شهریور ماه، از برگزاری چهار نوبت نخل گردانی در این هیئت خبر داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha