پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
طرح هجرت

حوزه/ مدیر حوزه علمیه کردستان در نشست روحانیون طرح هجرت شهرستان قروه، تصریح کرد: امروز کار روحانیون طرح هجرت کمتر از جهاد در راه خدا نیست، زیرا سختی ها را به جان می خرند تا همه مردم از معارف ناب اسلامی سیراب شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کردستان، حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان، امروز در نشست روحانیون طرح هجرت شهرستان قروه، در مدرسه علمیه امام صادق (ع)، ضمن تسلیت ایام محرم حسینی اظهار داشت: محرم و صفر در تاریخ اسلام به ویژه در مذهب شعیه از جایگاه بسیار مهمی برخوردار است، لذا در این ایام مسیر اسلام دوباره اصلاح گردید که این معلول ایثار و از خودگذشتگی امام حسین علیه السلام و اهل بیتش می باشد.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان در ادامه با اشاره به اینکه روحانیون و طلاب در این ایام نهایت تلاش خود را برای تبلیغ و نشر معارف اسلامی داشته باشند، گفت: در محرم و صفر هدف قیام امام حسین (ع) برای مردم به ویژه قشر جوان تبیین و تفسیر شود.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه روحانیون و طلاب سعی کنند حضوری همیشگی در بین مردم داشته باشند، افزود: مردم ایران به ویژه خطه کردستان ذاتا انسانهایی مومن و خداجو هستند، لذا می طلبد که همیشه وجود روحانی و مبلغ دینی را در بین خود احساس کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان تصریح کرد: امروز کار روحانیون طرح هجرت کمتر از جهاد در راه خدا نیست، زیرا سختی ها را به جان می خرند تا همه مردم از معارف ناب اسلامی سیراب شوند

وی با اشاره به اینکه دشمن حتی دورترین روستاها را هدف تبلیغات ضددینی خود قرار داده است، بیان کرد: حضور روحانیون در مناطق محروم و دور افتاده از یک سو می تواند توطئه های دشمنان را در بحث نشر افکار ضددینی خنثی کند و از سوی دیگر حضور روحانیون در این مناطق باعث جوابگویی به سؤالات شرعی و نیز شبهات مردم می گردد.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان خاطرنشان کرد: خوشبختانه استقبال مردم استان به ویژه روستاها و مناطق دورافتاده از روحانیون طرح هجرت بسیار خوب و شایسته است و همین امر باعث دلگرمی بیشتر روحانیون در انجام وظیفه دینی خود می شود.

در ادامه این نشست، حجت الاسلام محمد کرانی، معاون تبلیغ حوزه علمیه استان کردستان نیز سخنانی درباره اهمیت طرح هجرت و ... بیان کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha