سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
گردهمایی ائمه جمعه قزوین

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: جلسات شورای فرهنگ عمومی درتمام شهرهای استان جدی گرفته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، به نقل از دفترامام جمعه، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، ظهر امروز در گردهمایی ائمه جمعه استان قزوین که در دفتر امام جمعه برگزار شد، با تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) اظهار کرد: یکی از وظایفی که در این ایام متوجه ما می‌شود، احیای امر به معروف و نهی از منکر است چرا که این فریضه مهم دین جایگاه ویژه‌ای در نگاه امام حسین (ع) داشت.

وی، زمینه‌سازی برای حماسه اربعین را رسالت دیگر ائمه جمعه و آحاد مردم در ایام محرم برشمرد و تصریح کرد: حماسه اربعین مورد تأیید رهبری و پشتوانه مقاومت اسلامی در منطقه است و هر سال باید برای حماسه اربعین تلاش مضاعف داشته باشیم تا شاهد برپایی با شکوه‌تر آن باشیم.

امام جمعه قزوین در ادامه با تأکید بر اینکه برنامه‌ها و عزاداری‌های ایام محرم با محور معارف نورانی امام حسین (ع) برگزار شود، تأکید کرد: باید مدیریت کارها به دست کسانی باشد که نسبت به فقه و حماسه حسینی معرفت دارند تا شاهد ارتقای معرفتی جامعه باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بر تبیین برجسته‌ترین نگاه‌های امام حسین (ع) در ایام محرم تأکید کرد و گفت: امام حسین (ع) فرمودند مثل من با مثل یزید تا قیامت بیعت نخواهد کرد و اگر این نگاه امروز در جامعه تبیین شود، شاهد انحرافات نخواهیم بود

وی افزود: آمریکا حامی تمام جنگ‌های منطقه و کودک کشی‌هایی است که در یمن صورت می‌گیرد، هرگز نمی‌توان با رئیس جمهور یک کشورِ این چنینی وارد مذاکره و توافق شد. آنها مصداق کفاری هستند که خداوند فرموده هیچ گاه نمی‌خواهند خیر و منفعتی به ما برسانند.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه امام حسین (ع) می‌فرمایند به راستی که مردم بنده دنیا هستند و دین لقلقه زبان آنهاست، بیان کرد: متأسفانه شاهدیم برخی‌ها با دروغ زمین‌های هفت‌سنگان و نیاوران را به نفع خودشان مصادره کردند و با این کار، خود را بنده و برده دنیا کردند.

 امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: متأسفانه آنها نامه‌هایی که برای مسئولان قضایی کشور می‌فرستند، بر اساس مستندات موجود و اتفاقاتی که در هفت سنگان رخ داده نیست و به همین خاطر تصمیم‌های گرفته شده به منافع ملی و بیت‌المال آسیب وارد می‌کند.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به اتفاقات اداره کل فرهنگ و ارشاد استان قزوین در چند سال گذشته، تأکید کرد: باید جلسات شورای فرهنگ عمومی در تمام استان جدی گرفته شود و در مدیریت جدید، شاهد برگزاری و پویایی جلسات شورای فرهنگ عمومی استان باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha