جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ رونمایی از نرم افزار "پاسخ" با موضوع خانواده با حضور آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت: اصالت خانواده یکی از نقاط اختلافی ما با غرب بوده و یکی از چالش های ما با سازمان ملل همین مسئله خانواده بوده و امروز فرزندان نامشروع و خانواده های غیر پایدار در اروپا و آمریکا بسیار زیاد است و راه آن این است که ما جریان فکری اسلامی رابه دنیا معرفی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه  آیت الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در مراسم رونمایی از نرم افزار تخصصی و چندرسانه ای خانواده که در نمازخانه مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، عنوان کرد: امروز خانواده یکی از چالش های مهم تمدن اسلامی بوده و غربی ها بعد از چند قرن انحرافی که در مسیر اصالت خانواده داشته اند، امروز حس می کنند که خانواده در حال فروریزی است، اما این حس کامل نیست.

وی افزود:  معتقدیم در نظریه اسلام اصالت خانواده یک اندیشه بزرگ بوده و هر کس این اصالت را بپذیرد، باید حجاب و عفاف را نیز بپذیرد.

مدیر حوزه های علمیه گفت: نظامات مختلف اسلام و قوانین و مقررات اسلامی به گونه ای است که بر محور اصالت خانواده تنظیم شده و نظریه خانواده در اندیشه اسلامی یک نکته محوری بوده که در فقه و احکام اسلامی خود را نشان داده است.

آیت الله اعرافی اصالت خانواده را نخ تسبیح آموزه های اسلام دانست و بیان کرد: اگر کسی اصالت خانواده را نپذیرد ممکن است به نظریه های اسلامی اشکال وارد کند، اما اگر اصالت خانواده فهم شود، نفقه، دیه و دیگر احکام نیز معنی دار می شود.

وی تاکید کرد: اصالت خانواده یکی از نقاط اختلافی ما با غرب بوده و یکی از چالش های ما با سازمان ملل همین مسئله خانواده بوده و امروز فرزندان نامشروع و خانواده های غیر پایدار در اروپا و آمریکا بسیار زیاد بوده و راه آن این است که ما جریان فکری اسلامی را به دنیا معرفی کنیم.

مدیر حوزه های علمیه مطرح کرد: ما هنوز از مفاهیمی که شهید مطهری در آثار خود در زمینه خانواده بیان کرده خیلی جلوتر نرفته ایم و حوزه باید در این حوزه اقدام جدی به عمل آورد.

آیت الله اعرافی یادآور شد: ما در عاشورا خانواده هایی را می بینیم که برای عشق به خدا از قیدهای خانوادگی رها شده اند و می توان درباره خانواده و عاشورا بسیار کار کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha