جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
استقبال بازدیدکنندگان کنوانسیون سالانه اسلامی هیوستون از اهدای خون

حوزه/ امسال در کنوانسیون سالانه جامعه اسلامی آمریکای شمالی در هیوستون، داوطلبان اهدای خون نسبت به سال گذشته زیاد شده و تنها در میانه روز افتتاحیه 69 نفر خون اهدا کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» مسلمانان شرکت کننده در کنوانسیون سالانه جامعه اسلامی آمریکای شمالی (ایسنا) در هیوستون تگزاس، اقدام به اهدای خون و مغز استخوان کردند.

فرصت اهدای خون یکی از برنامه های ابتکار امدادی ایسنا بود که هدف آن نه تنها آگاهی رسانی در راستای اهدای خون بلکه کمک به اطلاع رسانی در زمینه اهدای مغز استخوان و سلول های بنیادی بود که از آن ها برای درمان بیماری های خونی و سرطانی استفاده می شود.

به همین منظور نیز ایسنا با مرکز محلی اهدای خون ساحل خلیج همکار شده که به مسلمانان در گرفتن، ذخیره سازی و توزیع خون اهدایی کمک رسانی می کند. نمایندگان این مرکز همچنین در کنوانسیون شرکت کرده و در طی برنامه ها با تشویق شرکت کنندگان، شعار «به اهدای خون، اهدای زندگی» را ابلاغ کردند.

حنیف که سرانجام موفق شده در این رویداد،  خون اهدا کند می گوید: من دو بار دیگر سعی کرده بودم این کار را انجام دهم اما آهن خونم پایین بود و موفق نشدم.

وی یکی از هزاران مسلمانی است که در همایش چهار روزه که از 30 آگوست آغاز شده و تا 2 سپتامبر ادامه دارد شرکت کند.

زین خان یکی از اعضای کمیته ایسنا می گوید:  مرکز اهدای خون سیار برای دومین سال در همایش های ایسنا شرکت کرده و ما  امسال نسبت به سال گذشته خون اهداء شده بیشتری داشتیم.

خان گفت: سال گذشته ما تنها 24 مورد اهدای خون در سرتاسر همایش داشتیم اما امسال تنها در میانه روز نخست افتتاحیه همایش 62 نفر به طور موفقیت آمیز اقدام به اهدای خون کردند.

وی گفت: اهدای خون همیشه مهم است و پر کردن بانک های خون تا اندازه ای که نیاز بیمارستان ها را تأمین کند هنگام ارائه مراقبت های پزشکی مناسب بسیار مهم است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha