جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مسلمانان در کرایست چرچ برای نخستین بار کاندیدای انتخابات محلی شدند

حوزه/ برای نخستین بار دو مسلمان در انتخابات محلی دولتی در شهر کرایست چرچ در نیوزیلند شرکت می کنند. خانم زهرا حسینی یک مسلمان محجبه ایرانی است و جمال فودا امام جماعت مسجد النور می باشد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از newsie، زهرا حسینی و جمال فودا، مسلمانانی هستند که برای نخستین بار در انتخابات محلی دولتی در شهر کرایست چرچ در نیوزیلند شرکت می کنند.

آنها روز گذشته در مراسم حزب مردم در شهر کرایست چرچ با خبرنگاران صحبت کرده و اعلام کردند که حمایت جامعه اسلامی را خواهندداشت

جمال فودا ، کاندیدای هیئت مدیره انجمن ریکارتون ، تصمیم گرفت که در پی حملات مساجد 15 مارس در انتخابات محلی شرکت کند. وی در سال 2003 از کشور مصر به نیوزیلند آمده است و معلم مدرسه ابتدایی بوده، و هم اکنون نیز به عنوان امام جماعت مسجد النوردر کرایست چرچ فعالیت دارد. زمان حمله تروریستی خونین به مسجد النور که سبب کشته شدن 42 نمازگزار در روز جمعه 15 مارس شد، وی به تازگی کار خود را به عنوان امام جماعت آغاز کرده بود.

فودا در این باره به خبرنگاران  گفت: حمله تروریستی باعث شد به این نتیجه برسم که باید به جامعه نزدیک شده و پل ارتباطی میان مردم بسازم.

وی گفت: تحمل و درک فرهنگ های دیگر بسیار مهم است و باعث خلق انسجام و همدلی در جامعه ما می شود.

آقای فوندا می خواهد با مردم کار کند و نماینده ای برای همه آنها بود و با نژادپرستی در محل زندگی خود بجنگد.

زهرا حسینی کاندیدای هیات مدیره جامعه وایمری نیز گفت که رسیدگی به موضوعات مختلفی از جمله بهبود کیفیت آب، مسکن ، جوانان و مسائل مربوط به تغییرات آب و هوا از نظرش از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

حسینی گفت: من احتمالا نخستین مسلمانی باشم که با حجاب در این انتخابات شرکت می کنم. سال ها به شرکت در سیاست فکر کرده بودم.

وی دارای مدرک دیپلم علوم کاربردی است اما پس از تیراندازی در مسجد تحصیلات خود را به حالت تعلیق درآورد.

حسینی گفت: من در ایران در یک مزرعه بزرگ شدم و سپس به نیوزیلند سفر کردم. تمام عمر فعالیت های داوطلبانه را دوست داشتم و برای پروژه های تغییرات اقلیمی کارهای زیادی انجام داده ام.

خانم حسینی امیدوار است بتواند صدای اقلیت های مذهبی در نیوزیلند باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha