سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
تصاویر/ همایش شیرخوارگان مهدوی در بوشهر

حوزه/ دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر (ع) در استان فارس گفت: امسال ۶۰۰ نقطه در استان، پذیرای مادران و شیرخوارگان حسینی خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، شاهرخ صبوری، پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت برگزاری شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه پانزدهمین همایش جهانی شیرخوارگان حسینی مصادف با ششم محرم، جمعه ۱۵ شهریورماه برگزار می‌شود، اظهار داشت: این مراسم هم‌زمان با سراسر کشور و ۴۵ کشور دنیا در استان فارس برگزار خواهد شد.

وی بابیان اینکه اجتماع شیرخوارگان حسینی از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح در ۶ هزار و ۲۰۰ نقطه کشور برگزار می‌شود، افزود: قرائت زیارت نذر نامه ساعت ۱۰ به‌صورت مستقیم از شبکه استانی صداوسیمای فارس از حرم مطهر شاه چراغ (ع) پخش خواهد شد.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر (ع) در استان فارس هدف از برگزاری اجتماع شیرخوارگان حسینی را مورد توجه قرارداد و تصریح کرد: هدف از برگزاری این اجتماع را فریاد مظلومیت شیرخواره کربلا و محکوم کردن کشتار کودکان بی‌گناه خواند و خاطرنشان کرد: امسال ۶۰۰ نقطه در فارس پذیرای مادران و شیرخوارگان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه بقاع متبرکه حسینیه‌ها و تکایا برای برگزاری تجمع شیرخوارگان آماده‌سازی شده است، اضافه کرد: محوریت این مراسم سومین حرم اهل‌بیت (ع)  است.

صبوری بابیان اینکه استان فارس برای ششمین سال متوالی مقام نخست در برگزاری این اجتماع را به خود اختصاص داده است، بیان داشت: ثبت‌نام برای حضور فرزندان در این اجتماع ارسال پیامک به سامانه ۳۰۰۰۸۰۰۲۳۳ است.

وی با اشاره به اینکه با کمک خیرین و افرادی که نذر داشته‌اند ۸۰ هزار دست لباس دوخته و تهیه‌شده است، ابراز کرد: ۳۵ هزار دست لباس در شهرستان‌های استان توزیع‌شده و مابقی روز جمعه درب ورودی حرم مطهر احمد بن موسی (ع) توزیع خواهد شد.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر (ع) در استان فارس در پایان خاطرنشان کرد: امسال به مدت ۱۰ روز ۲۰ همایش پی در پی را در شهرستان های استان برگزار کرده ایم، برگزاری مراسم ها را در دور ترین نقطه استان  با زیر مجموعه ۹ منطقه  داشته ایم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha