پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سیدتوفیق رضایی

حوزه/ معاون تهذیب مدرسه علمیه امام صادق (ع) قروه گفت: هیئات و مجالس عزای امام حسین علیه السلام به کانون معرفت و دین شناسی جوانان تبدیل شوند و در این اماکن مقدس درس ایثار، ایمان، تقوا و استکبار ستیزی به آنان آموخته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام سیدتوفیق رضایی، صبح امروز در نشستی با جمعی از فعالان ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قروه که در مدرسه علمیه این شهرستان برگزار گردید، اظهار داشت: اسلام دستورات بسیاری برای یک زندگی بهتر و کامل برای همه انسان ها تعریف کرده است که اجرای آنها از سوی ما تضمین کننده زندگی دنیوی و اخروی مان خواهد بود.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام صادق (ع) قروه گفت: یکی از سنت هایی که خداوند متعال آن را برای داشتن یک جامعه سالم تعریف کرده است، امر به معروف و نهی از منکر است، و این سنت واجب عینی است، یعنی همه در برابر آن مسئول هستیم.

این استاد حوزه علمیه در ادامه با انتقاد از ناهنجاری های فرهنگی و اعتقادی در جامعه، عنوان کرد: جامعه اسلامی از پایه های معنوی و دینی برخوردار است، ولی جوامع غربی دارای بنیادهای اومانیسم و مادیگرایی است، لذا باید این تفاوت سبب شود که جامعه اسلامی نسبت به جوامع غربی از سلامت ظاهری و باطنی بالاتری برخوردار باشد.

حجت الاسلام رضایی ادامه سخنان خود به حدیثی از رسول اکرم (ص) درباره امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و بیان داشت: رسول اکرم (ص) می فرمایند: إِنَّ الْأَمْرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْیَ عَنِ الْمُنْکَرِ سَبِیلُ الْأَنْبِیَاءِ وَ مِنْهَاجُ الصُّلَحَاءِ فَرِیضَةٌ عَظِیمَةٌ بِهَا تُقَامُ الْفَرَائِضُ وَ تَأْمَنُ الْمَذَاهِبُ  وَ تَحِلُّ الْمَکَاسِبُ وَ تُرَدُّ الْمَظَالِمُ وَ تُعْمَرُ الْأَرْضُ وَ یُنْتَصَفُ مِنَ الْأَعْدَاءِ وَ یَسْتَقِیمُ الْأَمْرُ / امر به معروف و نهی از منکر راه و روش پیامبران و شیوه صالحان است و فریضه بزرگی است که دیگر فرایض به واسطه آن بر پا می‏ شود، راه ‏ها امن می‏ گردد و درآمد ها حلال می‏ شود و حقوق پایمال شده به صاحبانش برمی‏ گردد، زمین آباد می‏ شود و (بدون ظلم) حق از دشمنان گرفته می‏ شود و کارها سامان می‏ پذیرد.

این استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه پروژه مبارزه با حجاب زن مسلمان نخ نما شده است، گفت: جامعه اسلامی به خوبی می داند که دشمنان امروز حجاب و عفت زن مسلمان را هدف حملات فرهنگی و اعتقادی خود قرار داده است، لذا خود با بصیرتی که دارد می تواند در مقابل این هجمه معاندان دین خدا مقابله کند.

وی با اشاره به اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) باید اسوه زندگی زن مسلمان و حتی دیگر زنان جهان باشد، عنوان کرد: یکی از برنامه های دشمنان این است که با انتشار و نشر خرافات و ابهامات در تاریخ اسلام چهره واقعی اهل بیت علیهم السلام را مخدوش نمایند و قرائتی تازه از آن داشته باشند، لذا همه ما روحانیون، فعالان فرهنگی و دینی و... در مقابل این دسیسه باید هوشمندانه عمل کنیم.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام صادق (ع) قروه در ادامه با اشاره به ایام محرم و عزاداری های سیدالشهدا، اظهار داشت: باید قدر این شبهای مهم را به خوبی بدانیم و بر معارف دینی و اسلامی خود بیفزاییم.

حجت الاسلام رضایی ادامه داد: هیئات و مجالس عزای امام حسین علیه السلام به کانون معرفت و دین شناسی جوانان تبدیل شوند و در این امکان مقدس درس ایثار، ایمان، تقوا و استکبار ستیزی به آنان آموخته شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha