پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مدیر کل اوقاف مازندران

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، ماه محرم را فرصت مناسبی در جهت بیان صحیح اهداف نهضت عاشورا عنوان کرد و گفت: منبرهای تبلیغی مبلغان دینی در ماه محرم باید به فرصتی برای تقویت بصیرت عاشورایی در جامعه تبدیل شود.

حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم، این ایام را فرصت مناسبی برای بیان صحیح اهداف نهضت عاشورا عنوان کرد و گفت: منبرهای تبلیغی مبلغان دینی در ماه محرم باید به فرصتی برای تقویت بصیرت عاشورایی در جامعه تبدیل شود.

وی با بیان این که ماه محرم ماه کسب معرفت حسینی در جامعه اسلامی است، افزود: مبلغان دینی در ماه محرم باید در جهت تبیین صحیح قیام حسینی و اهداف و آرمان های آن بیشتر با مردم سخن بگویند.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که امروز ما هر چه داریم به برکت ماه محرم و صفر است، خاطرنشان کرد: باید از این ظرفیت بالای دینی در جهت حفظ و گسترش ارزش های حسینی در جامعه بهره گرفته شود.

مدیر کل اوقاف مازندران، انقلاب اسلامی را انقلابی برگرفته از اهداف و آرمان های قیام حسینی عنوان کرد و گفت: امروز این نظام دینی پرچم عزت حسینی را در جهان برافراشته نگاه داشته است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمنان از عزت و عظمت حسینی در هراس هستند، بیان داشت: آنها می کوشند تا مسیر عزاداری حسینی را منحرف کنند و زمینه را برای نفوذ دشمن در این حرکت عظیم جهانی فراهم کنند.

حجت الاسلام حیدری با تأکید براین که مبلغان دینی در ماه محرم باید سطح ارتباط خود با مردم را بیشتر تقویت کنند، افزود: تقویت ارتباط روحانیت با مردم موجب جلوگیری از توطئه و نفوذ دشمنان در این حرکت عظیم فرهنگی می شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که امروز یکی از اهداف دشمن، ترویج بدعت و خرافه در عزاداری حسینی است، خاطرنشان کرد: این وظیفه روحانیت است که در جهت جلوگیری از این بدعت ها در محافل و هیأت های عزاداری تلاش  و مجاهدت بیشتری کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که سازمان اوقاف و امور خیریه در جهت برگزاری هر چه پرشور مراسم عزاداری حسینی، طرح بصیرت عاشورایی را در سطح امامزادگان و بقاع متبرکه اجرا می شود، افزود: این برنامه با همکاری بیش از ۲۰۰ روحانی در این اماکن دینی آغاز شده است.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که امروز جامعه اسلامی نیازمند بصیرت عاشورایی برای مقابله با توطئه دشمنان است، گفت: روحانیت باید در ماه محرم آرمان ها و ارزش های حسینی را به شیوه ای مطلوب و اثرگذار در جامعه تبیین و تشریح کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha