پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
معاون پژوهش مدرسه علمیه فیضیه مازندران

حوزه/ حجت الاسلام فاضل با تأکید براین که حفظ مرجعیت علمی حوزه نیازمند تقویت امر تحقیق و پژوهش در سطوح مختلف حوزه است، تصریح کرد: بالندگی و رشد علمی حوزه با تقویت مقوله پژوهش محقق خواهد شد.

حجت الاسلام محمد صادق فاضل، معاون پژوهش مدرسه علمیه فیضیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، پژوهش را اصلی مهم در حوزه معرفی کرد و بر ضرورت جدیت بیشتر مدارس علمیه در جهت تقویت این موضوع تأکید کرد.

وی با بیان این که در طول تاریخ حوزه هیچ گاه از پژوهش و تحقیق جدا نبوده است، افزود: تألیفات و آثار ماندگار و ارزشمند امروز نتیجه و محصول تلاش های پژوهشی علما و بزرگان دینی در طول تاریخ است.

حجت الاسلام فاضل با اشاره به این که پژوهش در ادوار مختلف تاریخ در حوزه با فرازو فرودهایی مواجه بوده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سال های اخیر شاهد یک رونق مناسبی در فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی حوزه هستیم.

معاون پژوهش مدرسه علمیه فیضیه مازندران با بیان این که بدون پژوهش رشد علمی طلاب متصور نیست، تصریح کرد: یک طلبه در سطوح عالی حوزه به طور حتم باید با مهارت های پژوهشی آشنا باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مهارت های پژوهشی در حوزه باید از همان سال های ابتدایی برای طلاب تبیین و به آنها آموزش داده شود، خاطرنشان کرد: در همین راستا برگزاری کارگاه های آموزشی، نشست های علمی و تشکیل انجمن های علمی در سطح مدارس علمیه ضروری است.

حجت الاسلام فاضل با تأکید بر اینکه حفظ مرجعیت علمی حوزه نیازمند تقویت امر تحقیق و پژوهش در سطوح مختلف حوزه است، تصریح کرد: بالندگی و رشد علمی حوزه با تقویت مقوله پژوهش محقق خواهد شد.

معاون پژوهش مدرسه علمیه فیضیه مازندران با بیان این که امروز برای تقویت پژوهش در حوزه نیازمند فراهم کردن زیرساخت های پژوهشی در سطح مدارس علمیه هستیم، افزود: باید تلاش ها در جهت تقویت این زیرساخت ها و فراهم کردن ابزارهای لازم برای پژوهش فراهم شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که باید طلاب جوان حوزه را از همان ابتدا به سمت تحقیق و پژوهش تشویق کنیم، خاطرنشان کرد: به طور حتم در نظر گرفتن اقدامات تشویقی برای طلاب می تواند آنها را به سمت تحقیق و پژوهش بیشتر سوق داد.

حجت الاسلام فاضل در ادامه سخنان خود به برگزاری جشنواره های استانی علامه حلی در سطح کشور اشاره کرد و آن را فرصت مناسبی برای شناسایی استعدادهای پژوهشی در سطح مدارس علمیه عنوان کرد و گفت: باید با برگزاری کارگاه های آموزشی، طلاب جوان را به سمت نوشتن تشویق کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha