جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 862663
۱۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱
زکات

حوزه/ مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: در پنج ماه گذشته بیش از ۷۳ میلیارد ریال زکات در سطح استان جذب شده که از لحاظ کمّی ۱۶۰ درصد برنامه امسال در طی پنج ماه تحقق یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، احمد لطفی صبح امروز در دومین نشست شورای زکات استان بوشهر اظهار داشت: ۱۰ مصوبه نشست گذشته اجرایی شده که مهمترین آن اجرای فعالیت های فرهنگی، تبلیغی و رسانه ای زکات درسطح استان بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر افزود: بیش از ۱۵۰ برنامه فرهنگی در قالب یک هفته زکات درسطح استان بوشهر انجام شد که در نوع خود در سطح کشور کم نظیر بوده است.

وی تصریح کرد: برنامه ریزی جهت جذب زکات فطریه به شکل هدفمند به عنوان یک مصوبه نخستین شورای زکات انجام شد که با وجود متوسط کشوری ۲۲ درصد، استان بوشهر توانست ۵۰ درصد زکات فطریه استان بوشهر را جذب کند.

لطفی با اعلام این که ۲۲۰ روستای استان اقدام به پرداخت زکات می کنند، عنوان کرد: از این تعداد موفق به تشکیل ۱۴۷ شورای زکات در روستاهای استان شده یاک شده که در جمع آوری زکات تاثیرگذار بوده است.

وی ادامه داد: در پنج ماه گذشته بیش از ۷۳ میلیارد ریال زکات در سطح استان جذب شده که از لحاظ کمی ۱۶۰ درصد برنامه امسال در طی پنج ماه تحقق یافته است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر بیان کرد: ۹۰ درصد از مبالغ جمع آوری شده در راستای توانمندسازی خانواده های تحت پوشش در سرفصل های مختلف خدمت هزینه شده است.

لطفی پیشنهاد کرد: به دنبال برگزاری جشن شکرانه خرما در موضوع زکات در سه ماه سوم سال با حضور مقامات کشوری در بوشهر هستیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha