شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نشست مشترک ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر با مسئولان قضائی و انتظامی استان قم

حوزه/ با توجه به اهمیت حفظ چهره معنوی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)گروه «حافظان حریم » با مشارکت آستان مقدسه کریمه اهل بیت(ع) شکل گرفته و به همکاری بخشی از بانوان و آقایان مشغول به تذکر زبانی می پردازند.

به گزارش خبرگزاری حوزه،  سید محمد تقی حسینی جانشین دبیر ستاد امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر استان قم در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل این ستاد برگزار شد، ابراز داشت: مطالبه گری از مسئولان، رویکرد جدید ستاد امر به معروف و نهی از منکر است که باید به درستی در سطح جامعه پیاده سازی شود. از ابتدای انقلاب اسلامی و در طول 4 دهه گذشته همواره احیای امر به معروف و نهی از منکر مورد تاکید و توجه بوده است. همانطور که در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیز توجه ویژه ای بر مساله امر به معروف و نهی از منکر شده است.

وی ادامه داد: نهضت حسینی، مطالبه گری و مسئولیت اجتماعی شعار سال می باشد که در هفته امر به معروف و نهی از منکر در سطح کشور نامگذاری شده است.

حسینی خاطرنشان ساخت: حفظ عفاف و حجاب از ضروریات دین بوده و چهره ظاهری شهر قم نیز در سال های گذشته روند نامطلوبی به خود گرفته و دغدغه مراجع و بزرگان دینی را برآورده نکرده است  و حفظ حجاب و عفاف از قوانین جمهوری اسلامی بوده و نمی توان از کنار این مساله مهم دینی و قانونی به سادگی عبور کرد.

جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم، بیان کرد: با توجه به اهمیت حفظ چهره معنوی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)گروه «حافظان حریم » با مشارکت آستان مقدسه کریمه اهل بیت(ع) شکل گرفته و به همکاری بخشی از بانوان و آقایان مشغول به تذکر زبانی می پردازند.

حسینی ابراز داشت: طبق قانون اساسی کشور تمام مردم حق دارند مسئولان را به امر به معروف و نهی از منکر دعوت کنند و هیچ فردی هم حق ندارد، مردم را از این عمل الهی با حفظ مراتب و شئونات محروم کند.

وی در ادامه  از برگزاری همایش فعالان امر به معروف و نهی از منکر  در قم خبرداد و  ابراز کرد: ساعت 17روز چهارشنبه  13 شهریور همایش فعالان امر به معروف و نهی از منکر در سالن همایش های شهرداری قم برگزار می شود.

حسینی اظهار داشت: برای نهادینه سازی و حساسیت نسبت به فریضه امر به معروف و نهی از منکر در سطح مدارس، با آغاز سال تحصیلی جدید به بیش از 4 هزار دانش آموز آموزش های لازم ارائه خواهد شد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم در پایان یادآور شد: روزهای هفته امر به معروف به نهی از منکر  امسال به ترتیب به اسامی  امر به معروف و نهی از منکر از مسئولان، امر به معروف و نهی از منکر و مطالبه گری، امر به معروف و نهی از منکر و مسئولیت اجتماعی، امر به معروف و نهی از منکر و فرهنگ سازی، امر به معروف و نهی از منکر و رسالت و رسانه، امر به معروف و نهی از منکر و نظارت همگانی و امر به معروف و نهی از منکر و رونق تولید نامگذاری شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha