شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
رضایی

حوزه/ کارشناس مذهبی با بیان اینکه مهمترین هدف قیام امام حسین(ع) برپایی نماز اول وقت و امر به معروف و نهی از منکر بود، گفت: هیات های عزاداری به این موضوع توجه جدی داشته باشند.

حجت الاسلام بهروز رضایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند با اشاره به درس هایی از عاشورا، گفت: مهمترین نقش را در واقعه عاشورا زنان بر عهده داشتند، چراکه فضای تبلیغی و اجتماعی شکل گرفته بعد از عاشورا به دست حضرت زینب(س) باعث شد تا دشمنان اسلام رسوا شوند.

وی با بیان اینکه حضرت زینب(س) با تبلیغات خود کربلا را به مردم رساند و آن جمله زیبا که «کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود» واقعا همین طور است، گفت: حضرت زینب(س) با آن همه گرفتاری و مصیبت درسهایی را داد که امروز باید از آنها الگو گرفت.

این کارشناس مذهبی درس صبر و بندگی را مهمترین درس زندگی حضرت زینب(س) عنوان کرد و افزود: زندگی حضرت(س) به صبر در کربلا خلاصه نمی شود، عبادت های حضرت زینب(س) بسیار باشکوه است، ایشان در اوج مصیبت ها، نماز شب شان ترک نشد.

حجت الاسلام رضایی درس دیگر از زندگی حضرت زینب را استقامت دانست و گفت: استقامت از مواردی است که امروز زنان و دختران ما باید آن را الگوی خود قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه مهمترین هدف قیام امام حسین(ع) برپایی نماز اول وقت و امر به معروف و نهی از منکر بود، گفت: هیات های عزاداری به این موضوع جدی داشته باشند.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه حواسمان باشد کاری که برای امام حسین(ع) انجام می دهیم را خراب نکنیم، گفت: از صبح تا شب عزاداری می کنیم، نکند با غیبت و تهمت و قضا شدن نماز صبح اعمال خود را خراب نکنیم.

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه نماز اول وقت و با اخلاص از درسهای عاشورا است، گفت: نماز باید برای خدا و با ولایت همراه باشد.

وی در خصوص امر به معروف و نهی از منکر هم گفت: نهی از منکر اینکه انسان کمک ظلم نکند در واقع دشمن شاد کن نباشد.

انتهای پیام/ ش 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha