جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه نکا

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی بر ضرورت پرهیز هیأت های مذهبی از بدعت ها در عزاداری ها تأکید کرد و گفت: بدعت و خرافه موجب انحراف در مسیر عزاداری های ماه محرم می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی و تبلیغی شرق استان با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم، گفت: امام حسین(ع) با قیام خود به همه دنیا درس عزت و آزادگی داد.

وی با بیان این که محرم و نهضت عاشورا مبدأ حرکت ملت ایران در نهضت انقلاب اسلامی بود، خاطرنشان کرد: این ملت با الگو گرفتن از این حرکت عظیم در برابر قدرت های زورگوی جهان ایستاده است.

محمدی لائینی با اشاره به این که امام حسین(ع) برای دفاع از دین و احیاء امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند، گفت: ماه های محرم و صفر فرصت مناسبی برای تقویت فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

استاد حوزه علمیه مازندران از نهضت عاشورا به عنوان یکی از بی نظیر ترین و مهم ترین نهضت های تاریخ یاد کرد و افزود: قیام امام حسین(ع) امروز به الگویی برای سایر حرکت های بزرگ و ضد استکباری جهان تبدیل شده است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، مبارزه با ظلم و استکبار را فلسفه قیام عاشورا عنوان کرد و بیان داشت: حرکت ملت ایران در چهار دهه اخیر بر مبنای آرمان ها و ارزش های عاشورایی شکل گرفته که باید تقویت شود.

استاد حوزه علمیه مازندران، فرهنگ عاشورا را بهترین راه مقابله با استکبار جهانی دانست و تصریح کرد: تلاش دشمن در جهت کمرنگ کردن مردم در اجتماع عظیم حسینی طی سال های اخیر با شکست مواجه شده است.

محمدی لائینی بر ضرورت پرهیز هیأت های مذهبی از بدعت ها در عزاداری ها تأکید کرد و گفت: بدعت و خرافه موجب انحراف در مسیر عزاداری های ماه محرم می شود.

امام جمعه نکا، ماه محرم را فرصت مناسبی در جهت شبهه زدایی در عزاداری ها دانست و افزود: مبلغان دینی باید از ظرفیت منبر و خطابه در جهت پاسخ گویی به شبهات و آگاهی بخشی نسبت به  توطئه دشمن در عزاداری ها تلاش کنند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که مداحان و شعرا باید از اشعار نامتعارف در عزاداری های حسینی به شدت پرهیز کنند، خاطرنشان کرد: مطالب و اشعاری که در خصوص عزاداری حسینی مطرح می شود باید در شأن و جایگاه امام حسین(ع) باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha