سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
صهیونیست ها مسجدی را در جنوب الخلیل در کرانه باختری تخریب کردند

حوزه/ به گفته مسئول اداره اوقاف فلسطین در شهر الخلیل، تخریب مسجد الامة به دست صهیونیست ها برای آنان تکان دهنده بوده و بدون هیچ هشدار قبلی انجام شده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از وفا، نظامیان رژیم صهیونیستی مسجد و خانه ای را در جنوب شهر الخلیل در کرانه باختری تخریب کردند. صهیونیست ها مسجد «الامة» را در جبل الجهر در جنوب شهر الخلیل به بهانه نداشتن مجوز ساخت و ساز تخریب کردند.

به گزارش  جمال ابو آرام، سرپرست اداره اوقاف شهر الخلیل، تخریب شامل چاه آبی می شد که توسط مسجد مورد استفاده قرار می گرفت. وی همچنین افزود که این عمل تخریب گرانه صهیونیست ها برای آنان نیز تکان دهنده بوده و بدون هیچ هشداری از پیش انجام شده است. تخریب در منطقه «ج» انجام شده است.

براساس پیمان «اسلو دو» که سال 1995 میان دولت فلسطین و اسرائیل به امضا رسید، کرانه باختری به سه منطقه؛ «الف»، «ب» و «ج» تقسیم شد. منطقه «الف» شامل 18 درصد کرانه باختری و از لحاظ امنیتی و اداری تحت اداره حکومت فلسطین است.

منطقه «ب»21 درصد کرانه باختری است که مدیریت غیرنظامی آن با حکومت فلسطین و مدیریت امنیتی آن با اسرائیل است،  در این میان منطقه «ج» 61 درصد کرانه باختری را شامل می شود که کاملا در اختیار اسرائیل است و صهیونیست ها هیچ ابایی از تخریبب مساجد مسلمانان در این منطقه ندارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha