سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
عباس درویشی

حوزه/ رئیس امور فرهنگی و روحانیون صنعت نفت در منطقه ۷ کشور گفت: حضور علما، روحانیون و طلاب در جامعه و ارتباط مستقیم آنان با مردم به صورت مستمر می تواند به تقویت فرهنگ اسلامی و دینی کمک شایانی کند.

حجت الاسلام عباس درویشی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، ضمن تسلیت ایام محرم اظهار داشت: امروز نسل جوان تشنه معارف ناب اسلامی است و اگر جوانی را می بینیم که ظاهر دلپسندی ندارد نباید ولی را محکوم نماییم، بلکه باید راه و روش درست زندگی کردن را به وی بیاموزیم.

رئیس امور فرهنگی و روحانیون صنعت نفت در منطقه ۷ کشور گفت: باید گفت که کار فرهنگی و سرمایه گذاری در این حوزه گرچه شاید بازدهی آن بلندمدت باشد، ولی انجام امور فرهنگی بسیار می تواند تاثیرگذار باشد و بسیاری از ناهنجاری های موجود را از بین ببرد.

حجت الاسلام درویشی در ادامه با اشاره به اینکه روحانیون باید همواره کار دینی و فرهنگی را در قالب تبلیغ انجام دهند، افزود: کار فرهنگی و دینی باید در قالبی تحت عنوان تبلیغ انجام شود، زیرا تاثیرات آن بیشتر و البته ماندگارتر خواهد بود.

وی تاکید کرد: پتانسیل های فرهنگی بسیار غنی در کشور داریم که بی شک حرکت موازی فرهنگ و دین در کنار هم امروز باعث ایجاد فرهنگ اسلامی شده است، فرهنگی که در جهان امروز نمی توان برای آن همتایی پیدا کرد.

درویسی، فرهنگ غنی اسلامی را سرشار از معلومات، پاسخ ها و... عنوان کرد و بیان داشت: در زمانه ای که درگیر جنگ رسانه ای هستیم این فرهنگ است که می تواند به عنوان سنگر در مقابل جنگ رسانه ای دشمنان ایستادگی کند، لذا با داشتن فرهنگ غنی اسلامی این ایستادگی در مقابل دشمنان امری امکان پذیر است.

رئیس امور فرهنگی و روحانیون صنعت نفت در منطقه ۷ کشور افزود: با این وجود هنوز به طور کامل نتوانسته ایم که پتانسیل های بالقوه فرهنگی را به بالفعل برسانیم، لذا باید متولیان فرهنگی و دینی سریعا کار را آغاز کنند تا از شدت هجمه های فرهنگی و اعتقادی دشمنان کاسته شود.

 درویشی در ادامه سخنان خود گفت: اگر امروز می بینیم برخی از خرده فرهنگ ها و حتی جریان های منحرف دینی در سطح جامعه فعالیت می کنند این را باید ناشی از اهمال و کم کاری خودمان بدانیم، نه قدرت و ظرفیت این جریان های منحرف دینی و فرهنگی.

وی با اشاره به اینکه نباید جوانان در بحث فرهنگی احساس خلاء کنند، تاکید کرد: حضور علما، روحانیون و طلاب در جامعه و ارتباط مستقیم آنان با مردم به صورت مستمر می تواند به تقویت فرهنگ اسلامی و دینی کمک شایانی کند، لذا این ایام بهترین زمان برای برقراری این رابطه و تعامل است.

رئیس امور فرهنگی و روحانیون صنعت نفت در منطقه ۷ کشور گفت: وجود خلاء در جامعه زمینه ساز حضور و ظهور جریانات منحرف دینی و فرهنگی می شود، لذا طلاب و روحانیون در بحث حضور در میان اقشار جامعه نباید برای خود تعطیلی و مرخصی قائل شوند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha