جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 862794
۱۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران از اعزام دو هزار و ۵۰۰ مبلّغ دینی همزمان با ماه محرم به مناطق مختلف استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام ناصرشکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت ماه محرم در این اداره کل برگزار شد،  گفت: ماه محرم ماه تبیین آرمان ها و ارزش های اسلامی و  حرکت عاشورایی حضرت سیدالشهداء است و مبلغان باید از این ظرفیت در جهت تبیین گفتمان عاشورا بهره برداری کنند.

وی با اشاره به اهمیت این ماه در ترویج گفتمان عاشورایی امام حسین (ع) و هفتاد و دو تن از اصحاب عاشورایی ایشان اظهار داشت: مهم ترین پیام و عبرت ماه محرم و شهادت حضرت سیدالشهداء (ع) و یاران باوفایش، استکبارستیزی و تقویت بصیرت عاشورایی است که باید مبلغان از این ظرفیت عظیم درراستای ترویج گفتمان مقاومت و پایداری بیشترین بهره را ببرند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت فرهنگ عاشورا در این برهه از زمان و وجود ظرفیت های بسیار مهم مازندران در برگزاری مراسم های آیینی و سنتی ماه محرم، افزود : با توجه به نیازسنجی های مختلف هر شهر و با توجه به ظرفیت موجود در استان بیش از دو هزار و ۵۰۰ مبلغ دینی در محرم ۱۴۴۱ به شهرها و مناطق مختلف مازندران اعزام شدند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به راه روشن حضرت سیدالشهداء (ع) اشاره و تصریح کرد: عزت امروز دنیای اسلام و انقلاب اسلامی در حرکت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است و امت اسلامی باید قدردان  این راه پر بهجت باشد و این گفتمان امروز تنها مسیر عزت و اقتدار امت اسلامی است.

حجت الاسلام شکریان  در بخش دیگری از سخنان خود به وجود ظرفیت بزرگ تشکل های دینی در کشور به ویژه در مازندران اشاره و تاکید کرد: بیش از چهار هزار هیأت مذهبی در سراسر شهرهای مازندران در حال فعالیت هستند و در برخی از شهرهای مازندران تجمع بزرگ هیئات های عزاداری را در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی خواهیم داشت.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به رسالت مهم هیئات مذهبی و تشکل های دینی در ترویج و گسترش فرهنگ عاشورا اشاره و بیان داشت: تکامل و تعالی نظام اسلامی در سایه ارزش ها و آرمان های  اسلام عزیز و معارف اهل بیت (ع) است و هر کسی در مسیر نهضت عاشورایی حضرت سیدالشهداء(ع) گام بردارد به سعادت حقیقی دست پیدا خواهد کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران برنامه ریزی دشمنان برای کمرنگ کردن فرهنگ مقاومت و پایداری در جوامع اسلامی به ویژه در ایران اسلامی اشاره و اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در چهل سال عمر با برکت خویش با تکیه بر باورها و ارزش های اسلامی حرکت کرده و چهل سال است این نظام مقدس خار درچشم و استخوان در گلوی نظام استکباری است و هر روز با تکیه به باورهای عاشورایی امت بصیر خود  مقتدر تر و عزتمند تر در جهان می درخشد.

حجت الاسلام شکراین در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به شبکه عظیم تبلیغی در کشور و استان و وجود ظرفیت بسیار بزرگ هیئات مذهبی و کانون های فرهنگی و تبلیغی و قرانی در مازندران، تاکید کرد: منبرهای ماه محرم فرصت مناسبی برای تبیین اهداف انقلاب و تقویت آرمان‌ها و ارزش‌های نظام اسلامی است و باید بصیرت عاشورایی در امت اسلامی به ویژه در جوانان و نوجوانان تقویت شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha